لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

  • ۰
  • ۰

سیستم‌های تعلیق در عقب و جلوی خودرو قرار میگیرند و هنگام ذکر مختصات فنی خودرو از نوع سیستم تعلیق عقب و جلوی آن به طور غیروابسته خاطر می شود. لوازم یدکی جک گونه های سیستم تعلیق نیز، به دو مجموعه‌ کلی تقسیم میشوند که‌این مجموعه‌ها خویش گونه های متفاوتی را دربرگیرنده میشوند. دو گروه‌ کلی مشمول سیستم‌های تعلیق غیروابسته و متعلق یا این که یک پارچه می‌باشند. در سیستم‌های متعلق، چرخ‌های متصل به یک پایه(اکسل) به هم متعلق‌اند و با تکان هر مورد، دیگری نیز جنبش می‌نماید.

ولی در سیستم تعلیق غیروابسته، چرخ‌های مربوط به هر پایه(اکسل) غیروابسته از دیگری فعالیت می کند. گروه بندی دیگری نیز برای سیستم‌های تعلیق در حیث گرفته میشود با تیتر سیستم‌های مشوق و غیر جایزه. اینک به برخی از سیستم‌های تعلیق اشاره میکنیم. ولی تنوع سیستم‌های تعلیق، کلان‌خیس میباشد ولی مورد ها نام برده، از مشهور‌ترین، پر کاربرد‌ترین و برخی امروزی‌ترین آن ها می باشند.

۱. سیستم‌های تعلیق غیر وابسته
– مک‌فرسون:
این سیستم که بوسیله مهندسی به همین اسم خلاقیت شد، در خودروهای متعددی به خصوص تولید ها اروپایی به شغل می‌رود. همینطور مک‌فرسون فقط در خودروهای دیفرانسیل جلو کاربرد دارااست. میله‌ موج‌گیر در سیستم مک‌فرسون به کارگیری میشود و نصیب مهم آن نیز شروع میباشد. مک‌فرسون به جهت حذف طبق‌ها و اتصال سیستم تعلیق به شاسی بوسیله آغاز، برای خودروهایی که فضای کافی برای جزئیات سیستم تعلیق ندارند بسیار مطلوب میباشد. سیستم مک‌فرسون معمولا نرمی و راحتی تکان را به خیر و خوبی امان می‌نماید و از مزایای آن ارزان و مدل بودنش میباشد. مک‌فرسون را می‌اقتدار در اساس عقب و جلوی یک خودرو به طور همزمان به عمل پیروزی.

– دوجناغی(جناغی دوبل):
این سیستم از دو طبق جناقی A صورت ساخته شده میباشد که برابر هم و با مسافت‌ عمودی قرار میگیرند. طبق‌ها که در صدر و تحت راس چرخ‌ها فعالیت گذارده میشوند فی مابین خویش یک فنر لول را به همپا یاری فنر درونش، مکان داده‌اند. ولی این فنر لول و یاری‌فنر میانش آغاز محسوب نمی شوند به دلیل آن که وظیفه‌ اتصال سیستم تعلیق و شاسی را به ذمه ندارند. طبق‌ها در بخش قاعده از روش محورهایی به شاسی وصل میگردند و در بخش راءس بوسیله‌ سیبک به چرخ‌ها متصل میباشند. فنر لول نیز بوسیله یک رغبت رابط به طبق وصل میباشد. در قبل طبق‌های جناغی این سیستم را مساوی پیاده سازی می‌کردند البته فعلا طبق بالایی مقداری کوچکتر ساخته میگردد که ایمنی جنبش در پیچ‌ها را ارتقاء میدهد. سیستم تعلیق دو جناغی در شالوده جلوی اکثری خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای به کار گیری می شود.

  • ۰۳/۰۸/۱۸
  • سورنا علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی