برای فساد سیستم هیدرولیک دستور خودرو دلایل مختلف و مختلفی را میاقتدار اسم پیروزی، البته فی مابین این دلایل بعضی از آنان از سرایت بیشتری برخوردارند و قابلیت و امکان فساد بیشتری نیز داراهستند.
که درپی به آن ها اشاره می کنیم:
١- به کارگیری از قطعات غیرفابریک
یک کدام از دلایل رایج که در سیستم هیدرولیک خودروهای متفاوت میتواند فسادهایی را به توشه آورد را میاقتدار به کار گیری از قطعات نامرغوب مانند تسمه یا این که قطعات داخلی سیستم هیدرولیک دانست. این قطعات نامرغوب علاوهبر عدم کارکرد درست سیستم هیدرولیک منجر فساد قطعات دیگر و ارتقا بسیار زیاد هزینهها خواهند شد براین اساس خوب میباشد برای تعمیر سیستم هیدرولیک امر خودروی خویش به کارشناسان دارای تخصص مراجعه کرده و از قطعات استاندارد و تائید گردیده در سیستم هیدرولیک خویش استعمال نمایید.
بعضی از جراحتهای این سیستم میتواند بخشهای دیگر خویش را نیز مشغول نماید. به عنوان مثال در پژو 206 روغنهای پرفشار سیستم هیدرولیک از روی بخشهای بالایی عبور مینمایند که در شکل فساد و نشت روغن می تواند منجر حریقسوزی درین خودرو گردد؛ به این ترتیب عالی میباشد از قطعات استاندارد و تائید گردیده استعمال نمایید.
٢- ایرادات روغن هیدرولیک
در سیستم هیدرولیک معیار روغن جانور در مدار و همینطور چگونگی آن از مداقه بسیار ویژهای شامل است. درصورتیکه از روغن هیدرولیک با با کیفیت به کار گیری نکنید یا این که در زمانهای رقم خورده این روغن بده بستان نشود، احتمال وخیم شدن پمپ هیدرولیک خودرو، ظرفنمدهای سیستم هیدرولیک و شیر هیدرولیک جک دوطرفه هیدرولیک بهوجود خواهد آمد.
در شکل فساد این قطعات به احتمال زیاد با نشت روغن هیدرولیک و کم شدن سطح روغن هیدرولیک در سیستم هیدرولیکی خودرو روبرو خواهید شد که قادر است برای این سیستم زخمهای بدون شوخی را در پی داشته باشد. برای خودداری از پیش وارد شدن این مسائل خوب میباشد خدمت روغن هیدرولیک خودرو را دورازشوخی بگیرید و در گزینش روغن هیدرولیک نیز وسواس کافی به خرج دهید.
٣- به کار گیری از حلقه و لاستیک اسپرت با سایزهای غیراستاندارد
به کارگیری از حلقه و لاستیک غیراستاندارد و غیر از اصول رقم خورده برای هر خودرو قادر است منجر ارتقاء فشار بر روی دستگاههای متعدد خودرو برای مثال سیستم هیدرولیک امر خودرو خواهد شد. این نوع از حلقه لاستیکها که در عامه مردم بهتیتر حلقه و لاستیک اسپرت شناخته می شود میتواند منجر بر هم تناول کردن زاویههای پنجگانه جلوبندی و فشار مضاعف بر سیستم هیدرولیک برای چرخاندن چرخها گردیده و همینطور سیستم تعلیق و جلوبندی را نیز پایین اثر قرار دهد.
بدین ترتیب تلاش نمایید سایز حلقههای خویش را تغییر تحول ندهید و از استانداردهای رقم خورده بوسیله شرکت خودروسازی تاسی فرمایید تا در گیر ایرادات آتی در سیستم هیدرولیک امر و همینطور سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نشوید.
- ۰۳/۱۱/۰۲