وظیفه یا این که کوشش سنسور ناک یا این که ضربه خودرو این چنین میباشد که همه ارتعاشات و لرزش های مو جود که بر روی موتور خودرو وارد می توان به شکل دائمی و پیوسته اندازه گیری نماید.
نتیجه ها های به دست آمده از این اندازه گیری در غایت به کامیپوتر خودرو یا این که به عبارتی ECU وارد میشود.
کامیپیوتر خودرو نیز این اعداد ارسال گردیده را عدد های مجازی که از پیشین باطن خاطر ذخیره شدهاست پژوهش می نماید، در شرایطی که که سود تحقیق اعداد با هم منطبق نداشته باشد لامپ محاسبه موتور پرنور میگردد.
در صورتی اینگونه حالتی چهره بدهد عکس العملی که ای سی یو از خویش نشانه میدهد این میباشد که در بالا با دستوری که به قسمت انژکتور ها ارسال می نماید واحد سنجش پایش سوخت را نادر می نماید.
از مزایا سنور ناک دراین میباشد که میتواند ضربه هایی را تشخیص بدهد که برای رانندگان یا این که سرنشینان به هیچ عنوان قابل تشخیص وجود ندارد.
در شرایطی که که شما متوجه شدید که ترازو این ضربه ها زیاد میباشد و به طور پشت سر هم اجرا می گردد، مطلقا می بایست برای رفع آن اقدامی جاری ساختن دهید، در حالتی که که پشت گوش بیندازید این احتمال که زخم های دور از شوخی به موتور وارد گردد بسیار زیاد میباشد.
همینطور فرصت هایی کهاین ضربه ها به وسیله سنسور ضربه یا این که ناک تشخیص داده میشود، واحد کامیپوتر ماشین می بایست فورا معیار سرعت جرقه زنی شمع ها را کاهش بدهد. برهان این مورد دراین میباشد که با کاهش دادن سرعت آن معیار احتراق سریع یا این که به عبارتی پیش احتراق ها نیر معدود خیس میشود.
درصورتیکه سنسور ناک ماشین شما حاد گردیده باشد احتمالا در طول رانندگی صدا های متعددی از موتور بشنوید. افزون بر آن از دیگری علائمی که نماد از فساد ضربه خودرو دارااست این میباشد که عجله معدود تری میتوانید بگیرید و یا این که مصرف سوخت شما به طور قابل توجهی ارتقاء پیدا نموده است.