لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

  • ۰
  • ۰

شاید نام دیسک ترمز و ترمز فنجانی را شنیده باشید، اما تفاوت این دو چیست؟ 

لوازم یدکی جک مشهد در لوازم یدکی حقی مشهد پیروزی

ستفاده از هر یک از این ترمزها نسبت به دیگری چه مزیتی دارد و برای کدام خودروها و مدل ها مناسب تر است؟ ترمز یکی از مهم ترین و مهم ترین قسمت های موتور خودرو است. کنترل اصلی خودرو زیر نظر سیستم ترمز است و اگر این سیستم به خوبی کار نکند و یا در مقطعی از کار بیفتد، نتایج این اتفاق بسیار خطرناک و کنترل نشده خواهد بود. به همین دلیل لازم است هر راننده یا صاحب خودرویی با نحوه عملکرد سیستم ترمز خودرو به خصوص سیستم ترمز دیسکی و ترمز فنجانی آشنا باشد و تفاوت آن ها را بداند. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد این دو ترمز بدانید را به شما گفته ایم. با ما همراه باشید.
 

ترمز دیسکی چیست؟ ترمز فنجانی چیست؟
قبل از شروع بحث در مورد تفاوت های این دو ترمز، بهتر است عملکرد و اجزای هر دو ترمز را بدانید. ترمزهای دیسکی یک صفحه آهنی نازک هستند که بین چرخ خودرو و یاتاقان ها قرار می گیرد. این مکانیزم ترمز از دو مجموعه اصلی دیسک ترمز و کالیپر ترمز تشکیل شده است. دیسک ترمز یکی از قطعات متحرک چرخ است و همزمان با رینگ و لاستیک خودرو می چرخد. از سال 1999 به بعد، خودروسازان و برندها تصمیم گرفتند برای افزایش کنترل چرخ، دیسک های ترمز را روی هر چهار چرخ خودرو قرار دهند. پیش از آن دیسک های ترمز فقط در چرخ های عقب خودروها استفاده می شد. ترمزهای کاپ یکی از قدیمی ترین سیستم هایی است که روی چرخ ها و سیستم ترمز خودرو استفاده می شد، اما امروزه عملکرد و استفاده از این سیستم مانند گذشته نیست و سیستم کاپ در خودروهای کمتری مورد استفاده قرار می گیرد. ترمزهای فنجانی ا
به دلیل شکل فنجانی به آن ها فنجان ترمز می گویند. ترمز فنجانی به گونه ای طراحی شده است که تمامی اجزای ترمز در کاپ ترمز (درام) قرار می گیرند. زمانی این ترمزها به دلیل سادگی و هزینه کم تولید در بین خودروسازان بسیار محبوب بودند، اما با جایگزینی ترمزهای دیسکی، خودروهای جدید کمتر از ترمز فنجانی استفاده می کنند و بیشتر روی چرخ های عقب خودروها یا کامیون های ارزان قیمت استفاده می شوند.

تفاوت بین ترمزهای دیسکی و ترمزهای فنجانی چیست؟
همانطور که گفتیم امروزه استفاده از ترمز فنجانی مانند گذشته نیست و صنعت خودرو بیشتر به سمت استفاده از ترمزهای دیسکی رفته است اما این به معنای حذف کامل سیستم ترمز فنجانی نیست. ترمزهای کاپ هنوز در برخی خودروها به خصوص خودروهای مدل بالا مانند پرایدهای قدیمی استفاده می شود
.

  • ۰۳/۰۳/۰۴
  • سورنا علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی