سیستم احتراق خودرو مثال های مختلفی داراست و سازندگان ماشین در پیاده سازی های خویش از این سیستم های متنوع استعمال مینمایند.
لوازم یدکی جک مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد
این سیستم ها وجه تمایز و اشتراکات متعددی دارا هستند. سیستم های پلاتینی، تراکمی، هوشمند یا این که باتری، مگنتی و الکترونیکی جزو شایسته ترین ها میباشند که در اینجا به معرفی آنان می پردازیم:
سیستم جرقه زن مگنتی
سیستم جرقه زن مگنتی برای مدد برق اول خویش نیازی به باتری ندارد. این سیستم برق خویش را با پرنور شدن موتور و تبدیل جریان حرکتی موتور به جریان الکتریکی اخذ مینماید. انرژی می بایست ولتاژ بالا باشد تا بتواند چرخ های خودرو را به تکان در بیاورد. برق لازم سیستم مگنتی به یاری این ولتاژ بالا ساخت و ساز می گردد. نصیب اساسی این سیستم را یک توزیع کننده و یک ژنراتور تشکیل می دهد.
سیستم تراکمی یا این که دیزلی
سیستم احتراق خودرو تراکمی یا این که دیزلی فارغ از شمع میباشد و برای جرقه زدن از مکش هوا و متراکم ساختن آن منفعت می موفقیت. هوایی که دراین سیستم جریان داراست، متراکم می گردد تا بتواند برق ساخت گردیده را به بقیه بخش ها منتقل نماید. در سیستم تراکمی بیشتر سوخت دیزلی آیتم به کار گیری قرار می گیرد.
سیستم احتراق پلاتینی
سیستم پلاتین دار ساختاری منحصر به فرد داراست و احتراق در آن بوسیله اجزای مختلفی شکل می گیرد. تلاش این سیستم بدین شکل میباشد که بعداز گشوده شدن سوئیچ اتومبیل جریان الکتریکی از روش قطب مثبت باطری وارد سوئیچ گردیده و بعداز فیوز به ترمینال مثبت کوئل منتقل می گردد.
بعد از عبور از ترمینال منفی کوئل انرژی به دلکو و پلاتین می برسد. درحالتی که کنتاکت های پلاتین روی هم باشند نیرو از آن ها عبور کرده و وارد بدنه اتومبیل و قطب منفی باطری می خواهد شد تا بتواند چرخ ها را به جنبش در بیاورد.
سیستم احتراق باتری
سیستم احتراق خودرو از نوع باتری تلاش خاصی داراست و به صورت کبیر در بیشتر اتومبیلها استعمال میگردد. این سیستم برای احتراق از شمع و باتری به کارگیری مینماید. نصب آن روی خودروهای ۴ چرخ و ۲ چرخ قابلیت پذیر میباشد. انرژی لازم این سیستم از باتری ۶ و ۱۲ ولت دفاع می شود. آحاد اجزای تشکیل دهنده این دستگاه انرژی ما یحتاج خویش را از باتری اخذ و به بقیه بخشها ارسال مینمایند.
- ۰۳/۰۳/۱۴