مهم ترین اجزای تشکیل دهنده سیستم ترمز خودرو، بوسترمکشی ترمز(تقویت کننده) پدال ترمز و پمپ ترمز خودرو میباشد.
لوازم یدکی جک در یدکی حقی مشهد پیروزی
در حالتی که بخواهیم این نصیبها را به ترتیب سعی اسم ببریم، آغاز ما یحتاج میباشد پدال ترمز را در حیث بگیریم. در اولین مرحله، راننده پای خویش را به حد موردنیاز بر روی پدال ترمز فشار می دهد. در مرحله آینده، این فشار تولید گردیده از روش پای راننده، به بوستر مکشی ترمز وارد میشود. بعد، این فشار تولید گردیده، به پمپ ترمز وارد میگردد. پمپ ترمز در سیستم ترمز خودو، سه وظیفه مهم را برعهده داراست که مشتمل بر مفاد پایین میباشد.
1. تبدیل نیروی مکانیکی به نیروی هیدرولیکی
تبدیل نیروی مکانیکی ساخت گردیده به وسیله انجام فشار بر پدال ترمز خودرو (به وسیله پای راننده) به نیروی هیدرولیکی یک کدام از وظایف مهم پمپ ترمز خودرو میباشد. پمپ ترمز دارنده یک سیلندر اساسی میباشد و داخل این سیلندر، روغن ترمز قراردارد. فشار نخستینای که بوسیله راننده به پدال ترمز وارد میگردد، در پی به پمپ ترمز انجام میشود. بعد از آن فشار وارداتی به پمپ ترمز، به روغن مو جود در سیلندر ترمز منتقل میشود. این سیرتکامل نیروی مکانیکی نتایج از فشار پای راننده، به نیروی هیدرولیکی تبدیل میگردد.
2. تقویت نیروی وارداتی به پمپ ترمز
وظیفه دیگر پمپ ترمز این میباشد که نیروی اجرا گردیده به خویش را یکسری موازی نماید. این عمل موجب ایفا نیروی بیشتر به چرخها گردیده و نهایتاً موجب این می گردد که سرعت خودرو به ترازو بیشتری کاهش پیدا نماید.
3. جابجایی فشار یک سری موازی گردیده به وسیله پمپ ترمز به سمت چرخ های خودرو
این سعی به یاری شبکهها و لولههای مخصوصی که در سیستم ترمز درنظرگرفته شدهاند جاری ساختن میگردد. این مرحله واپسین مرحله و شاید مهم ترین آنان به شمار میرود. دراین مرحله می بایست کل فشار تولید گردیده به وسیله پمپ ترمز، به سمت چرخهای خودرو منتقل خواهد شد. تولید شکاف و بروز نشت در شبکهها و لولهها جابجایی دهنده این فشار، موجب از عمل افتادن یا این که کاهش بازدهی سیستم ترمز میگردد.
- ۰۳/۰۴/۲۱