برای اینکه موتور یک خودرو به نحو احسن شغل نماید می بایست یکسری از سعی ها به صحت اعمال شوند. یک کدام از اینها در سر سیلندر خودرو جاری ساختن می گردد.
لوازم یدکی جک در یدکی حقی
سر سیلندر نیرو را از گرایش سوپاپ به سوپاپ جابجایی می دهد. برای جابجایی نیرو از گرایش سوپاپ به سوپاپ، قطعه ای به اسم استکان تایپیت هم می بایست وارد فعالیت گردد.
وظیفه استکان تایپیت این میباشد که نیرو را به میله تایپیت منتقل نماید و نیرو را از گرایش بادامک می گیرد. در واقع، سوپاپ آسانسور یا این که تایپیت به قطعه ای از خودرو می گویند که جنبش بادامک را به میل تایپیت و یا این که مستقیما به ساق سوپاپ منتقل مینماید. جام تایپیت جان دار در ماشینها به سبک و نوع خودرو بستگی داراست. این قطعه جدیدا در میهن خودمان و در شهر شیراز هم ساخت و ساز میگردد که ارزش آن حدود یک سوم مثالهای فرنگی لیوان تایپیت میباشد.
در پی به پژوهش بیشتر لیوان تایپیت میپردازیم. با ما یار و همدم باشید.
اشکال جام تایپیت
دو نوع لیوان تایپیت ممکن میباشد در خودروها وجود داشته باشد:
استکان تایپیت نوع نخستین مکانیکی میباشد و در آن، نیرو از روش گرایش انگشتی که ظاهری میله ای و استوانه ای دارااست، به سوپاپ منتقل می گردد. تهیه و تنظیم کردن این نوع لیوان تایپیت مشقت بار میباشد.
لیوان تایپیت نوع دوم که معیار سعی و چگونگی جابجایی نیروی بیشتری دارااست، روغنی میباشد و فشار روغن سبب میگردد که نیرو از روش انگشتی به سوپاپ منتقل خواهد شد. لیوان تایپیت در موتورهای تمایل سوپاپ رو، اواسط بادامک و ساق سوپاپ جایدارد. تایپیت روغنی خویش به خویش با تغییر تحول ترازو خلاصی سیستم جایزه تهیه و تنظیم می گردد. خلاصی سیستم پاداش سوپاپ از انبساط یا این که سایش نشأت میگیرد.
- ۰۳/۰۵/۲۲