لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

  • ۰
  • ۰

پیش از آنکه به رسیدگی این قطعه اساسی بپردازیم عالی میباشد اندکی درباره خویش پیستون سخن کنیم. لوازم یدکی جک پیستون قطعه‌ای فلزی میباشد که باطن سیلندر تکان می‌نماید. حاشیه‌های پیستون دارنده حلقه‌هایی میباشد که با دیواره سیلندر در تماس می باشند. این قطعه اصلی از آلومینیوم یا این که چدن ساخته می گردد و از روش شاتون با رغبت‌لنگ رابطه پیدا می‌نماید.

حلقه پیستون
در هر سیلندر پیشرانه یک پیستون وجود دارااست و با بالا و تحت رفتن پیستون شاهد چرخش تمایل‌لنگ با رابطه شاتون هستیم. به عبارتی‌طور که تا قبل از اینً در نوشته‌ی علمی رغبت‌لنگ خودرو بیان کرده‌ایم، نیروی نتیجه ها از احتراق ترکیب سوخت و هوا از روش پیستون، شاتون و رغبت‌لنگ به بقیه اجزای پیشرانه جابجایی یافته و نهایتاً به چرخ‌ها می رسد تا براین اساس خودرو جنبش کند. با زیر رفتن پیستون ترکیب سوخت و هوا وارد سیلندر یا این که محیط احتراق می‌گردد. وقتی که پیستون به بالا جنبش نماید ادغام حافظه گردیده متراکم گردد و با جرقه‌زنی شمع منفجر شود. در‌پی نیروی نتایج از احتراق سوخت و هوا منجر میشود پیستون مجدد به ذیل جنبش نماید. هنگامی که پیستون مجدداً به بالای سیلندر تکان نماید گازهای سوخته گردیده از سیلندر بیرون خواهند شد. این سیکل بارها و بارها و همان صدها یا این که هزاران توشه در دقیقه تکرار می گردد.

حلقه پیستون
به عنوان مثال نصیب‌های اصلی پیستون حلقه آن میباشد. حلقه پیستون رینگ‌ای فلزی میباشد که به قسمت بیرونی پیستون متصل می‌گردد و وظایف مختلفی دارااست. پیستون برای اعمال‌وظیفه خویش می بایست بتواند با آزادی بدون نقص داخل سیلندر جنبش نماید. وظیفه جنبش سوای اصطکاک و شل پیستون داخل سیلندر بر ذمه حلقه پیستون میباشد. از طرف دیگر پیستون برای جنبش خویش نیاز به سرازیر کاری خواهد داشت البته نفوذ روغن به داخل محیط احتراق قادر است سبب ساز به روغن‌سوزی پیشرانه خواهد شد. به این ترتیب وظیفه دیگر قطعه موردبحث عایق‌بندی قسمت های متفاوت خواهد بود.

حلقه پیستون
قطعه موردبحث برای عایق‌بندی و مالامال کردن مسافت در بین پیستون و دیواره سیلندر پیاده سازی گردیده‌است. در‌صورتی‌که این مسافت خیلی نادر باشد انبساط حرارتی پیستون میتواند منجر گیر کردن آن باطن سیلندر گردد که‌این فرمان جراحت‌های شدیدی را به پیشرانه وارد خواهد کرد. از طرف دیگر وجود مسافت زیاد در میان این دو قطعه نیز سبب ساز ایراد در آب‌بندی حلقه پیستون با دیواره سیلندر میگردد که فیض آن کاهش فشار در سیلندر و افت اقتدار تولیدی پیشرانه خواهد بود. تکان لغزشی حلقه پیستون داخل دیواره سیلندر سبب ساز اصطکاک میشود. اورده شده اصطکاک ناشی از همت این قطعه به طور تقریبً ۲۴ درصد تمام تلفات ناشی از اصطکاک قطعات پیشرانه میباشد. به همین خیال و خاطر پیاده سازی یک حلقه پیستون کارا و مطلوب با خودرو مداقه بسیار متعددی دارااست. از طرف دیگر سرازیر کاری حلقه پیستون امری دشوار میباشد و به چگونگی روغن‌موتور بستگی داراست چراکه روغن بایستی بتواند در دمای بالا و موقعیت طاقت فرسا تماس قطعات با یکدیگر دوام بیاورد.

اشکال حلقه پیستون
درصورتی‌که پیستون را از مجاورت مشاهده کرده باشید شاهد چند شیار روی بدنه و یکسری نوع حلقه در آن ها خواهید بود. حلقه پیستون‌ها بسته به کاربرد، فرآورده و صورت خویش وظایف مختلفی دارا‌هستند و به دو گروه مهم روغنی و فشاری تقسیم میگردند. حلقه‌های پیستون از سه عدد هفت تا بکار می روند و معمولاً در پیشرانه‌های بنزینی از سه یا این که چهار حلقه پیستون و در پیشرانه‌های دیزلی از شش یا این که هفت حلقه به کارگیری می شود.

حلقه پیستون
حلقه پیستون‌های فشاری روغن را از دیواره سیلندر و محیط احتراق تمیز می‌نمایند و همینطور عایق‌بندی جامعی را ایفا می دهند. در مقابل بایستی اظهار کرد حلقه‌های روغنی دارنده شیار یا این که ترک می‌باشند و قابلیت عبور روغن از بالا و زیر آنها وجود داراست. این نوع حلقه‌ها در تحت‌ترین شیار پیستون نصب می گردند تا ضمن نگهداری مسافت معدود پیستون با دیواره سیلندر بازدارنده عبور بیشتراز حد روغن شوند.

  • ۰۳/۰۶/۲۴
  • سورنا علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی