لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

  • ۰
  • ۰

بعضا کلمه ها در صنعت خودرو بیش تر از سایر پابرجا باقی میمانند. لوازم یدکی جک مثلا عبارت “بدور مثبت” که در نقطه نمونه “به دور فسخ” قراردارد ضمن اینکه عبارتی دلگرم‌کننده میباشد بلکه به رضایت خاطری اشاره دارااست که شخص به دست میاورد. عبارت حافظه گردیده که در تعریف بازده و تلاش به وسیله مهندسان بکار می‌رود ناگهان محبوبیت متعددی پیدا نموده است و معیار دعوا و خاطرنشان کرد‌وگو درباره آن شبیه دعوا‌هایی بوده که درباره کاهش وزن خودروها مطرح میشود.

اوضاع و احوال این‌طور پیش می‌رود: کاهش وزن سبب ساز کاهش معیار مصرف سوخت میشود و بدین ترتیب معیار آلاینده‌های تولیدی هم کاهش پیدا می‌نماید. به همین خیال و خاطر نیازی به حمل سوخت بیشتر وجود ندارد و این دستور در معنای کاهش وزن و بازهم صرفه‌جویی در مصرف سوخت خواهد بود. درپی ترمزها میتوانند خرد‌خیس باشند چون انرژی جنبشی خودرو کمتر می‌گردد و ترمزهای خرد‌خیس وزن کمتری دارا هستند و همین‌طور “به دور مثبت” ما ادامه پیدا می‌نماید. با ظهور قوای محرکه برقی گردیده به ویژه مثال‌های تک تک برقی، احیای انرژی با به کار گیری از ترمز احیا شونده شاید همچون نمونه بالا یک “به دور مثبت” نباشد البته هم به دور میباشد و هم مثبت!

 

یک سیستم احیای بهتر معیار انرژی متعددی را در طی کاهش سرعت خودرو احیا می‌نماید و در برخی خودروهای برقی می‌اقتدار معیار انرژی ذخیره گردیده را در نمایشگر روئت کرد. انرژی حافظه گردیده به عبارتی انرژی جنبشی میباشد که راننده هزینه‌اش را میپردازد تا دیگر سراغ پیشرانه‌های داخل‌سوز نرود. به همین خیال و خاطر احیای انرژی ‌قسمت مهمی از کوشش یک خودروی برقی میباشد هرچند احتمال داراست برخی مالکان از آن با خبر نباشند و همین قضیه، عالی یا این که بد درباره خودروسازان نیز درستی می‌نماید. بد به خیال و خاطر اینکه جزو مباحث فروش به حساب می‌آید و بهتر به خیال اینکه جابجایی در بین اصطکاک و ترمز احیا شونده می بایست غیرقابل تشخیص باشد.

احیای انرژی دو قسمت دارااست. این پروسه همواره با کاهش سرعت جاری ساختن میشود. ترمز احیا شونده همچون ترمز پیشرانه سبب کاهش سرعت خودرو میشود ولی در به عبارتی مجال انرژی استعمال نشده را نیز ذخیره می‌نماید. نصیب دوم هنگامی حادثه میفتد که راننده پدال ترمز را فشار می دهد. اصطکاک و سیستم‌های احیا بدون چاره به همیاری آنی و بی‌وقفه میباشند و راننده اینگونه چیزی را متوجه نمی شود. پورشه می گوید استعمال مؤثر از ترمز احیا شونده منجر میشود ضرورتی برای استعمال از ترمزهای سنتی تعالی‌خیس به‌ خواسته هماهنگ شدن با وزن بالای باتری‌ها وجود نداشته باشد. پورشه تایکان از ترمز احیا شونده در ۹۰ درصد ترددهای روزانه استعمال می‌نماید. ترمزهای سنتی صرفا وقتی وارد شغل می شوند که ژنراتورها نتوانند نیروی توقف متعددی ساخت‌و‌ساز نمایند. همینطور وقتی که راننده در سرعت‌های فراتر ترمز هنگفت میگیرد و ترمز احیا شونده نمی‌تواند توان توقف کافی را ارائه نماید ترمزهای سنتی وارد مدار می شوند.

نقل و انتقالات نامحسوس فی مابین دو شیوه ترمز با الگوریتم‌هایی جاری ساختن می شود که سیستم هیدرولیکی را رسیدگی می‌نمایند. هر توشه که احیای انرژی اجرا می گردد پدال ترمز از تازه کالیبره میشود تا فاصله نسبی و نیروی ترمز ما یحتاج را به حساب آوردن نماید. از این روش سیستم میفهمد که چقدر انرژی و نیرو از سیستم هیدرولیکی برای تحویل در ترمز آجل نیاز میباشد. در واقع فرایندی شبیه در کلیه خودروهای برقی فیس می دهد و یک فرآیند انرژی نامحسوس و مدوری را ساخت‌و‌ساز می‌نماید که به طور کاملً موثر خواهد بود.

  • ۰۳/۰۷/۱۱
  • سورنا علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی