لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

  • ۰
  • ۰

در خودروهای دنده دستی برای ردوبدل دنده آغاز می بایست کلاچ گرفت و آنگاه مبادرت به بده بستان دنده کرد و بعد از نقطه پایان ردوبدل دنده می بایست مجدد کلاچ را به شرایط اول برگرداند. لوازم یدکی جک در بعضا از خودروها برای کوشش درست کلاچ در مواقع موردنیاز می بایست پدال را خیلی زیاد یا این که خیلی معدود فشرد و همین قضیه سبب ساز می شود رانندگی در ترافیک‌ها و یا این که شیب‌ مثبت دشوار خواهد شد.

همان گونه که می دانید در حین تکان خودرو، پیشرانه همواره در حالا جابجایی اقتدار به گیربکس میباشد. اقتدار موتور خودروها محصور میباشد و گاهی نیاز میباشد با اعتنا به حالت جاده، با تعیین دنده مطلوب بتوانیم قدرت مطلوب را از موتور اخذ کنیم. همان طور که در هنگام بده بستان دنده قرار میباشد قدرت تولیدی موتور از چرخ دنده‌ای به چرخ دنده دیگر منتقل خواهد شد و به طور طبیعی اجرا این فرمان زمانی که موتور در هم اکنون جابجایی توان به چرخ دنده‌ها میباشد قابلیت و امکان پذیر وجود ندارد. درین مرحله میباشد که کلاچ وارد شغل می‌شودو اتصال در بین موتور و گیربکس را جدا می‌نماید تا راننده بتواند دنده مطلوب را تعیین و آن گاه مجدد اقتدار را به گیربکس منتقل نماید.

همان طور که می دانید در حین تکان خودرو، پیشرانه همواره در حالا جابجایی اقتدار به گیربکس میباشد. توان موتور خودروها محصور میباشد و گاهی نیاز میباشد با دقت به حالت جاده، با تعیین دنده مطلوب بتوانیم اقتدار مطلوب را از موتور اخذ کنیم. همانگونه که در هنگام بده بستان دنده قرار میباشد اقتدار تولیدی موتور از چرخ دنده‌ای به چرخ دنده دیگر منتقل خواهد شد و به طور طبیعی اجرا این دستور وقتی که موتور در حالا جابجایی اقتدار به چرخ دنده‌ها میباشد قابلیت پذیر وجود ندارد. در‌این مرحله میباشد که کلاچ وارد کار می‌شودو اتصال در بین موتور و گیربکس را جدا می‌نماید تا راننده بتواند دنده مطلوب را تعیین و بعد از آن مجدد توان را به گیربکس منتقل نماید.
بعضی فکر‌میکنند برای تهیه و تنظیم کلاچ خودرو مورد نیاز میباشد به تعمیرگاه بروند اگر رگلاژ کلاچ خودرو امری بسیار معمولی و سهل و آسان میباشد و در صورتی‌که که از محل قرارگیری سیم کلاچ باخبر باشید نهایتا می بایست ۱۰ ثانیه را صرف رگلاژ کردن آن نمایید.

مرحله نخستین: سیم کلاچ را بیابید
بعداز مفتوح کردن در کاپوت خودرو، در ‌ذهنتان خطی خیالی از پدال کلاچ (درون کابین) به باطن کاپوت (معمولا سمت چپ باتری و مجاورت رادیاتور) ترسیم نمایید. سیم کلاچ به طور تقریب به عبارتی جایی میباشد که خط ذهنی ترسیم کرده‌اید و مطمئنا در شرایطی‌که پاره ای طاقت به خرج بدهید آن را میبینید. البته چنانچه گشوده هم در یافت کردن سیم کلاچ برنده نشدید میتوانید به دفترچه راهنمای خودرو رجوع نمایید.

مرحله دوم: چرخاندن مهره روی سیم کلاچ در جهت مطلوب
برای رگلاژ کلاچ موردنیاز میباشد بعد از کشف کردن سیم کلاچ مهره ‌های واقع بر روی آنرا در جهت مطلوب بچرخانید. این فعالیت معمولا نیازی به آچار ندارد و با دست هم قابل اجرا میباشد. چرخاندن مهره در جهت عقربه‌های ساعت سبب میگردد پدال کلاچ در شرایط بالاتری نسبت به اولیه آزاد گردد. همینطور درصورتی که مهره را در بر خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، کلاچ زیر‌خیس از حد معمول آزاد می گردد.

مرحله سوم: یقین از کوشش درست کلاچ

بعداز اینکه تنظمیات مورد نیاز را بر روی مهره سیم کلاچ جاری ساختن دادید خودرو را پر‌نور فرمایید و در دنده بگذارید و مقداری رانندگی فرمائید تا متوجه تفاوت سعی پدال کلاچ نسبت به پیشین گردید.

  • ۰۳/۰۷/۱۳
  • سورنا علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی