لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

  • ۰
  • ۰

ما با گیربکس DSG فولکس‌واگن تماماً آشنا هستیم البته اکثری از خودروسازان دیگر هم از گیربکس‌های دوکلاچه به کار گیری می‌نمایند. لوازم یدکی جک این گیربکس دارنده دو شفت خروجی میباشد که به دیفرانسیل رابطه پیدا می‌نمایند. دنده‌های شخص به یک کلاچ و دنده‌های زوج به کلاچ دیگر متصل گردیده‌اند. این پیرایش منجر می گردد دنده آتی از قبلی تعیین خواهد شد و کلاچ‌ها هم صرفا وقتی که دنده آتی نیاز باشد سرگرم یا این که آزاد خواهند شد. این دستور سبب به بده بستان‌های سریع میگردد.

آرم‌های عیب: معمولی‌ترین اختلال این گیربکس دنده‌هایی میباشند که تعیین نمی شوند. همینطور در طول بده بستان دنده شاید لرزش‌هایی چشم خواهد شد.

تعمیرات و هزینه‌ها: خلل تعیین دنده‌ها اکثراً به واحدهای مکاترونیک مربوط میباشد. این واحدها گروه‌ای از اپلیکیشن و طاقت فرسا‌افزار در اختیار گرفتن گیربکس و پمپ هیدرولیک و فعال‌کننده‌های دنده‌ها و کلاچ‌ها هستند. ولی در‌این گیربکس‌ها خطاها دیگری هم چشم می گردد البته معمولی‌ترین آن ها از عمل افتادن پمپ هیدرولیک و سیستم در اختیار گرفتن می باشند.

مثلا فولکس‌واگن یک سری هزار دلاری برای واحدهای مکاترونیک بدون نقص درخواست می‌نماید درحالی‌که تعمیرکاران متفرقه میتوانند این قسمت را گشوده کرده و خلل را پیدا نمایند. با نصف هزینه درخواستی نمایندگی قانونی و اضافه شدن حقوق و دستمزد به آن می‌اقتدار سیستم‌های در دست گرفتن الکترونیکی را بده بستان کرد.

لرزش دنده نیز معمولاً خبر از ساییده شدن کلاچ‌ها می دهند. اما این لرزش در مقدار معدود وجود دارااست البته زمانی بیشتر گردد بایستی به تفکر بده بستان کلاچ بود.

پیشگیری از ضرر: گیربکس‌های دوکلاچه به‌شدت به چگونگی روغن حساس می باشند. اگرچه بعضا خودروسازان بده بستان روغن گیربکس در هر ۱۰۰ هزار کیلومتر را پیشنهاد می‌نمایند البته اکثر اشخاص معتقدند خوب میباشد روغن گیربکس را در ۲۰ هزار کیلومتر ردوبدل کرد. نادرست بزرگی که رانندگان این خودروها مرتکب می شوند نگه داشتن گیربکس در وضعیت D در ترافیک‌ها و شیب‌هاست.

ضریب متغیر CVT
نحوه عمل: گیربکس CVT از دو مبلغی که به وسیله تسمه فلزی به یکدیگر متصل گردیده‌اند ساخته شده میباشد. نسبت دنده‌های این گیربکس در واقع بی‌غایت میباشد. مقصود طراحان گیربکس CVT این بوده که یک پیشرانه باطن‌سوز می تواند در سرعت ثابتی عمل کرده و حداکثر پرفورمنس یا این که مصرف سوخت را داشته باشد. بعضی خودروسازان دنده‌های تصنعی و مصنوعی را در اپ در اختیار گرفتن گیربکس در حیث گرفته‌اند تا لذت رانندگی گیربکس‌های سنتی را مشابه‌سازی نمایند. در اکثر موردها یک کلاچ برای جدا شدن گیربکس از پیشرانه در هنگام توقف خودرو وجود دارااست.

گیربکس CVT
نماد‌های عیب: لرزش و ارتعاش معمولی‌ترین نقص‌ این نوع گیربکس میباشد ولی در مورد ها بدتر خودرو خط مش نمی‌رود.
تعمیرات و هزینه‌ها: ارتعاش دنده‌ها معمولاً به روغن سابق یا این که کلاچ مربوط میباشد. بده بستان روغن می تواند تا حدی این انواع را برطرف نماید.

  • ۰۳/۰۸/۰۲
  • سورنا علوی

نظرات (۱)

  • سیاوش ناظمی
  • چقدر باحالهههه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی