از وقتی که خودروها به سیستمهای پایش مصرف سوخت لحظهای مجهز گردیدهاند، راننده و سرنشینان دقت دوچندانی بهاین سیستم علامت می دهند.لوازم یدکی جک آری همینطور عده ای هم می باشند که پیرو کاهش هر چه بیشتر این عدد می باشند ولی حتی تشنگان اسبهای بخار نیز دوست داراهستند مصرف سوخت لحظهای خودرو خصوصاً در طی کم شدن از یک سرپایینی بلندمرتبه را ببینند.
برای این شغل کافی میباشد گیربکس خودرو را در وضعیت خلاص گذارده و اذن دهید خودرو در وضعیت درجا شغل کرده و از سرپایینی جنبش نماید، اینطور وجود ندارد؟ خب صرفلحاظ از گیربکس دستی یا این که خودکار، این شایسته ترین طرز برای دستیابی به مصرف سوخت کمتر وجود ندارد؛ البته اخیرا Engineering Explained با یک دستگاه سوبارو کراس خیسِک این تست را جاری ساختن داده میباشد.
معمولی ترین جواب به سؤال حافظه گردیده این بوده که عالی میباشد خودرو را در طول عبور از سرپایینی در دنده بگذارید. هنگامی که گیربکس (دستی یا این که خودکار) سرگرم میباشد، کامپیوتر خودرو شتابگیری فارغ از گاز دادن را تشخیص داده و مصرف سوخت را متوقف مینماید. آری پیشرانه هنوز در هم اکنون شغل بوده ولی سوختن ترکیب هوا/سوخت در سیلندرها را متوقف مینماید. در شرایطیکه خودرو از دنده بیرون گردد کامپیوتر تشخیص خواهد اعطا کرد که گاز داده نشده یا این که خودرو در وضعیت خلاص میباشد و این شغل سبب ساز شود سوخت کافی برای به دور آهسته پیشرانه تأمین گردد. سوباروی آزمایش گردیده در یک سری سرازیری در شرایط قرارگیری در دنده، مصرف سوختی موازی ۲.۳۵ لیتر را نشانه می دهد در حالی که در حالتیکه دنده در موقعیت خلاص قرار گیرد مصرف سوخت آن مابین ۲.۹ تا ۳.۹ لیتر آرم داده می شود.
این مورد بهطور داهیانهای درنظر گرفته گردیده است. با این وجود گفته می گردد در طی عبور از سرازیری و سربالایی متناوب و به مراد ساخت و ساز شایسته ترین بازده می بایست گیربکس را در شرایط خلاص گذاشت تا سرعت موردنیاز برای بالا رفتن در سربالایی نیز نتیجه ها شود. اگرچه این وضعیت از نگاه فنی درست میباشد ولی به عبارتیطور که می دانید این فرمان خطرناک بوده و مدام خودرو را در دنده برانید.
- ۰۳/۰۸/۰۵