لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

  • ۰
  • ۰

مدار هیدرولیک ترمز دو نوع دارااست که عبارتند از:

سبک تک مداره: در‌این سبک پمپ ترمز برای ساخت‌و‌ساز فشار یک سیلندر دارااست.
سبک دو مداره: در‌این سبک پمپ ترمز از روش دو سیلندر فشار مایحتاج را در روغن موتور ساخت‌و‌ساز می‌نماید. لوازم یدکی جک سبک دو مداره مشمول سه طرح میگردد. این طرح‌ها عبارتند از:
بی آلایش
ضربدری (در سبک‌های مجهز به ترمز ABS)
مثلثی

تفاوت پمپ تک و دو مداره
پمپ تک‌مداره به‌ادله ساختار معمولی‌خیس، هزینه آحاد‌گردیده کمتری دارااست. در سود مصرف‌کننده می تواند با پرداخت مبلغ کمتری این نوع پمپ را خریداری نماید. ولی در مقابل ایمنی پمپ ترمز تک‌مداره تحت‌خیس میباشد و درصورتی که در بخشی از مدار نشتی چهره دهد، به‌خیال افت فشار هیدرولیک توان ترمزگیری به‌طور محسوسی کاهش مییابد و احتمال تصادف بالا می‌رود.

در پمپ‌های دو مداره در حالتی‌که به هر دلیلی در یک کدام از مدارها نشتی ساخت و ساز گردد، مدار دوم کماکان وظیفه خویش را جاری ساختن خواهد اعطا کرد. بدین ترتیب، توان ترمزگیری در یکی‌از محورها اثبات باقی خواهد ماند. درحال حاضر خوب متوجه میشوید که چرا این نوع پمپ ترمز خودرو از حیث ایمنی مطمئن‌خیس میباشد.

قابل ذکر میباشد که در خودروهای توسعه یافته از طرح دو مداره مثلثی به کارگیری میگردد. در‌این طرح، مدار اولیه فشار را در بین دو چرخ جلو و یکی چرخ‌های عقب (به عنوان مثال چرخ سمت راست) توزیع می‌نماید. مدار دوم نیز گشوده با هر دو چرخ جلو و چرخ دیگر عقب (برای مثال چرخ سمت چپ) در خصوص میباشد. درین طرح، در شرایطی که مشکلی برای یک کدام از مدارها پیش بیاید، ترمز دو چرخ جلو و یکی‌از چرخ‌های عقب همواره فعالیت خواهد کرد. با این اکانت بایستی اعلام کرد طرح دو مداره مثلثی، ایمن‌ترین طرح به حساب می‌آید.

شرایط های پمپ ترمز
پمپ ترمز زمانی فعال می شود که راننده از پدال ترمز خودرو استعمال نماید. پس این قطعه یا این که در وضعیت آزاد میباشد، یااینکه با فشرده شدن پدال ترمز بوسیله راننده، سرگرم می شود. در وضعیت آزاد، راننده کاری با پدال ترمز ندارد، در سود میله جابجایی نیرو در نقطه ابتدایی جنبش خویش قرار می گیرد. همینطور نیروی فنر، پیستون‌های نخستین و ثانویه سیلندر مهم را در اولِ زمان حرکتی خویش محافظت می‌نماید. در‌این حالت به‌استدلال عدم به کارگیری از ترمز، هیچ فشاری به پمپ ترمز ماشین وارد نمیشود.

به محض اینکه راننده پدال ترمز را فشار میدهد، پمپ ترمز فعال گردیده و سرگرم می‌گردد. در‌این‌صورت‌ با تکان میله جابجایی نیرو به سمت چپ، پیستون‌های نخستین و ثانویه نیز تکان می‌نمایند و روغن ترمز جان دار در مدار را پایین فشار قرار می دهند. این واقعه سبب ساز جابجایی فشار به کالیپرها و در غایت تماس لنت‌ها با دیسک‌ها میگردد.

  • ۰۳/۰۸/۲۲
  • سورنا علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی