لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

  • ۰
  • ۰

گاهی مواقع برای تضارب و جابجایی هر چه بیشتر و بدون نقص‌خیس توان، مجبوریم از کلاچ‌های تعالی‌تری به کار گیری کنیم. لوازم یدکی جک ولی قابلیت ارتقا بعد ها کلاچ نیست و به همین خیال و خاطر از کلاچ‌های تعدادی ورقه‌ای به کار گیری می‌گردد. از این نوع کلاچ در خودروهای تقویت‌گردیده استعمال می گردد؛ البته رایج‌ترین محل به کار گیری از کلاچ‌های چندین کاغذ‌ای در موتورسیکلت‌هاست.

گونه های اتصالات کلاچ
کلاچ‌های آیتم به کارگیری در خودروها دارنده یک سری نوع مکانیزم و اتصال برای کارکردن می‌باشند. همگی کلاچ‌ها در خودروها یک اصول کاری دارا‌هستند و آحاد این شیوه‌ها صرفا برای فشاردادن اهرم دوشاخه کلاچ میباشند

اهرمی
اتصال‌بندی اهرمی که دربین مکانیک‌ها به شیشی نیز شناخته می شود، از بی آلایش‌ترین گونه های اهرم‌بندی و اتصال کلاچ میباشد. این نحوه نیاز به محافظت و مراقبت خاصی ندارد، البته روشی منسوخ‌گردیده و سابق میباشد. با امداد چند اهرم و میله‌بندی، فشار پای راننده به اهرم کلاچ تا دوشاخه کلاچ منتقل می‌گردد.

هیدرولیکی
رایج‌ترین نوع اتصال کلاچ در خودروهای کهن سواری و بعضا از خودروهای تجاری مدل مدرن میباشد. زمانی راننده به پدال کلاچ فشار وارد می‌نماید، یک پمپ هیدرولیک خرد در صدر این نیرو را می گیرد و روغن جان دار در خویش را با فشار زیاد به یک پمپ خرد دیگر در تحت ارسال می‌نماید. اهرم پمپ زیر بعداز اخذ روغن پرفشار، به خارج جنبش می‌نماید و در فیض دوشاخه کلاچ را فشار می دهد.

پنوماتیکی
این نوع اتصال و عملگر کلاچ در خودروهای هنگفت تجاری وجود دارااست و از هوای پرفشار برای نیرو واردکردن به اهرم دوشاخه کلاچ استعمال میگردد.

سیمی
رایج‌ترین و معمولی‌ترین نوع اتصال کلاچ میباشد که از یک سیم برای عقب کشیدن اهرم دوشاخه کلاچ استعمال می گردد. این طرز زیرا هزینه اندکی برای ایجاد داراست و تعمیر و مراقبت آن هم ریلکس میباشد، در اکثری از خودروهای اقتصادی جهان به کارگیری میگردد.

اتصال برقی کلاچ
درین طرز، یک موتور الکتریکی برای عقب دادن و فشار واردکردن به اهرم دوشاخه کلاچ به شغل می‌رود. هنگامی راننده، دکمه قرارگرفته روی اهرم گروه‌دنده را فشار میدهد، یک موتور الکتریکی برای به‌عقب‌راندن اهرم دوشاخه کلاچ، وارد مدار می شود. بدین‌ترتیب نیازی به فشارآوردن به پدال کلاچ بوسیله پای راننده نخواهد بود.

  • ۰۳/۰۹/۰۳
  • سورنا علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی