لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

  • ۰
  • ۰

تغییر تحول و تهیه طول بدنه و سیستم تعلیق در خودروها، یک کدام از شیوه های ارتقا سعی و بالا بردن هندلینگ خودرو میباشد که اما جنبه زیبایی نیز دارااست. لوازم یدکی جک این فعالیت امروزه در دنیای تیونینگ و تقویت خودروها، یکی‌از فرایند اساسی به حساب میآید که معمولا با تغییر‌و تحول در اندازه حلقه‌ها و تایر نیز یار میشود.

امروزه اکثری از خودروهای لاکچری، دارنده سیستم تعلیق با امکان تهیه و تنظیم طول می‌باشند تا بتوان از آنان در وضعیت متفاوت، استعمال بهتری کرد. این خط مش درباره‌ی خودروهای شاسی‌بلند نیز بیشتر چشم می گردد تا کوشش بهتری در مسیرهای منحصر به فرد آفرود داشته باشند. ولی که خودروسازان مدام شرایط وسط را در تهیه و تنظیم نصیب‌های فنی در لحاظ میگیرند تا به کار گیری از خودرو برای قشر پهناور‌ای از جامعه ممکن باشد. این مورد را می‌قدرت در تهیه و تنظیم پیشرانه‌ها، طول خودرو از زمین، اندازه تایر و حلقه چرخ‌ها و… رویت کرد.
تهیه طول و تغییر‌و تحول مسافت بدنه خودرو و نصیب‌های زیرین اتاق از زمین، در خودروهای متفاوت به طور متعدد اعمال میشود. از جمله، در یک شاسی بلند و SUV که فلسفه پیاده سازی آن، به کار گیری از خودرو در بیراهه‌ها و مسیرهای سوا جاده میباشد، تغییر تحول طول به طور ارتقا طول بدنه و بدور شدن نصیب‌های زیرین خودرو از سطح زمین میباشد تا در طول عبور از مسیرهای سنگی و ناهمواری‌ها، کف خودرو به پستی و بلندی‌های زمین واکنش نکند. البته در خودروهای سواری که معمولا تهیه طول به منزله ارتقاء هندلینگ آنهاست تا در سرعت‌های بالا و مسیرهای لبریز پیچ و تاب جاده، پایداری بیشتری داشته باشند، تغییر و تحول طول به طور نزولی میباشد تا هم هندلینگ ارتقاء پیدا نماید و هم پایداری خودرو در مسیر بیشتر گردد. علاوه بر اینکه این عمل قادر است سبب ساز کاهش مقاومت هوا در قبال تکان خودرو نیز گردد.

اشکال طول زدن خودرو

برای تهیه و تغییر و تحول طول بایستی در سیستم فنربندی خودرو دست موفقیت. سیستم تعلیق در خودروهای متفاوت به یکسری صورت متعدد وجود داراست که عمل با هر یک، شیوه خاص خویش را داراست. در مجموع، خودروها یا این که دارنده سیستم تعلیق فنر تخت از نوع بی آلایش یا این که پارابولیک می‌باشند، یا این که فنر لول دارا‌هستند و یا این که تعلیق آنان ترکیبی از فنر میله پیچشی با فنر تخت یا این که فنر لول میباشد. خلال اینکه امروزه در خودروهای سواری و شاسی بلندها از سیستم تعلیق پنوماتیک نیز به کارگیری میگردد که معمولا این قبیل ماشین‌ها، در کنار قابلیت تغییر‌و تحول طول در هر لحظه بوسیله راننده، قابلیت تهیه هوشمند و اتومات نیز دارا هستند. لازم به ذکر میباشد که برای آحاد مثال‌های فنربندی، کیت‌های حرفه ای فراهم برای کاهش یا این که ارتقا طول وجود دارااست که می‌قدرت آن‌ها‌را مبتنی بر با خودرو و سیستم تعلیق آن، خریداری کرد. این شغل اما هزینه بالاتری داراست و معمولا در فرایند بالایی تقویت و تیونینگ خودروها، به کار گیری میگردد.

فنرهای تخت که به اسم شمش نیز شناخته میگردند، در دو نوع بی آلایش و پارابولیک میباشند و بی آلایش‌ترین نوع فنربندی در دنیای خودرویی محسوب می شوند و مهم ترین خصوصیت آنان، آسانی و تحمل توشه زیاد میباشد. قطعات این نوع فنربندی کمتر از سایر گونه های سیستم تعلیق میباشد که‌این دستور باعث به کاهش استهلاک آن گردیده و هزینه کمتری نیز برای تولید کننده داراست. ولی در مقابل راحتی کمتری دارا‌هستند و بیشتر برای حمل توشه و استعمال در خودروهای باربری مطلوب‌اند.
این فنرها به یاری قطعه‌ای به نام گوشواره، از دو رمز به شاسی خودرو متصل میگردد. یکی‌از شیوه های ارتقاء طول درین نوع سیستم تعلیق، بلند کردن قد و طول این گوشواره‌ها میباشد. ولی این شغل منجر برهم میل کردن تعادل خودرو در عبور از دست اندازها نیز میشود که بایستی برای رفع این عیب، اصطلاحاتی در دیگر نصیب‌های سیستم فنربندی و امر نیز تشکیل داد.
بادگیری فنرها و دایره‌ای کردن آنان نیز یک روش دیگر برای ارتقاء طول این خودروهاست. اما که‌این عمل منجر کم آب‌خیس شدن سیستم تعلیق نیز میگردد. به صورت کلی هرچه فنرها به شرایط تخت و صاف مجاورت‌خیس باشند، فنربندی قابل انعطاف‌تری خوا هیم داشت.

  • ۰۳/۰۹/۱۰
  • سورنا علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی