غام آب و روغن در پیشرانه صرفا یک سری مرجع مشخص و معلوم داراست که کلیه صرفا در تاثیر بروز ایرادهای ابتدایی و برخی پیش پا افتاده، لوازم یدکی جک در شکل عدم اعتنا و پژوهش میتوانند به یک تعمیر پرهزینه و لاکچری بدل شوند.
زخم دیدن واشر سرسیلندر
یکی مهم ترین قطعات در پیشرانههای احتراق داخلی (مخصوصا مثال آبخنک) واشر سرسیلندر به حساب میآید. وظیفه این واشر خیرصرفا آببندی محیط احتراق و خودداری از فراروگریز تراکم احتراق داخل سیلندر میباشد، بلکه بهشکل هم زمان وظیفه دارااست تا مدار گردش کولانت و روغن در بلوک و سرسیلندر را از یکدیگر مستقل نگه داراست. بروز هرگونه جراحت به واشر بر تاثیر صحیح محکم نشدن پیچهای سرسیلندر (عدم به کار گیری از ابزار ظریف نظیر تورک رنچ)، نیمسوز شدن واشر، سوختن واشر سرسیلندر یا این که تاب برداشتن سرسیلندر و بلوک بر تاثیر ارتقا شدید حرارت پیشرانه (جوش آوردن ماشین)، میتواند به آببندی ناقص واشر و ادغام آب و روغن بیانجامد.
حاد شدن خنک کن روغن
بخش اعظمی از خودروهای نو، ماشینهای سبک بالا و اسپرت، در محل نصب غربال روغن به یک رادیاتور خرد مجهز میباشند که دارنده مدار گردش آب به مراد کاهش دمای روغن موتور میباشد. روغنخنککنهایی که از گردش کولانت برای در اختیار گرفتن دمای روغن موتور به کار گیری مینمایند، دارنده یک یا این که تعدادی اورینگ لاستیکی یا این که واشرهای آببندی می باشند تا مدار گردش کولانت را از مدار گردش روغن جداگانه نگه دارا هستند. فساد این سیستم آببندی قادر است موجب مخلوط آرام یا این که ناگهانی آب و روغن در پیشرانه خواهد شد.
بروز شکاف در سرسیلندر یا این که بلوک
این قضیه بیشتر میان خودروهای سابق و مخصوصا مثالهای دارنده سرسیلندر یا این که بلوک چدنی اشاعه داراست. خستگی فلز، تنشهای گوناگون، انقباض و انبساط مکرر در درازمدت (تکرار یکسری باره جوش آوردن پیشرانه یا این که گرم نکردن پیشرانه در فصل سرد) میتواند به بروز سوراخهای ریز در نصیبهای ضعیفخیس بلوک و رازسیلندر گردد. این سوراخهای ریز در درازمدت و بر تاثیر حرارت هم پرورش مینماید و توسعه می یابد و هم با بروز انبساط بر ضخامت آن ها افزوده میگردد. در شرایطی که این سوراخ در اطراف مسیر آب و روغن روی دهد، احتمال ورود این دو سیال به مدار یکدیگر بسیار زیاد میباشد.
- ۰۳/۰۹/۲۶