غربال هوا بخشی از سیستم هوارسانی به موتور خودرو میباشد و همت آن قسمتی از وظایف این سیستم به حساب میآید.
بدین ترتیب که سیستم هوا رسانی در خودرو، هوای مورد نیاز احتراق را به میزان مناسب، با خلوص ما یحتاج و سوای آلایندگی، در دمای باصرفه برای موتور و در طی مطلوب به منیفولد گاز رسانده تا در آنجا با سوخت ترکیب گردیده وارد محیط احتراق خواهد شد. غربال هوا در واقع اولین نصیب از این سیستم و ورودی مسیر هوا از خارج به باطن موتور میباشد. پیشتر هوا بدون واسطه وارد غربال هوا گردیده و بعد از تصفیه بدون نقص داخل آن، از روش لولههای اثبات به داخل منیفولد گاز منتقل می شد.
ولی امروزه عموما از یک لوله واسط نیز به کار گیری میشود که یک رمز آن به محیط پلاستیکی غربال هوا وصل میباشد و رمز دیگر به جلوی خودرو، پشت جلوپنجره و محل مکش هوا میرسد. در واقع هوا قبل از عبور از رادیاتور وارد این لوله گردیده و بهسمت غربال مکیده می شود. غربال هوای تصفیهگردیده را بهوسیله لولهی وسط به منیفولد گاز پیامبر درین نصیب با بنزین ادغام گردیده و مهیا ورود به سیلندر میگردد. مکش هوا معمولا با گشوده شدن روزنه گاز که به منیفولد هوا روش داراست شکل می گیرد. هرچه این روزنه بازتر گردد، مکش شدیدخیس گردیده و هوای بیشتری بهسمت موتور جریان می یابد. غربال هوا روند تصفیه و جابجایی را سوای تأثیر بر فشار مکش هوا اجرا می دهد. فیلترهایی که فارغ از لوله واسط هوا را مکیده و به موتور هدایت میکردند عموما هرمیصورت بودند و فیلترهای مدرن نیز فرمی تخت و ذوزنقهای یا این که مستطیلی داراهستند. محیط پلاستیکی این فیلترها دو لوله در دو رمز خویش دارااست که یکیاز بهسمت موتور و دیگر بهسمت جلوپنجره میرود.
- ۰۳/۱۰/۳۰