زمانی که راننده غربیلک دستور را به راست یا این که چپ می چرخاند، این تکان، از روش پیچی که در انتهای گرایش دستور میباشد، دنده را حول مبنا قرقری به راست یا این که چپ می گرداند.
اساس قرقری توسط اهرم های متفاوت، به چرخ های جلو و عقب هدایت گردیده و سبب تکان کردن ماشین و لاستیک و نیز حرکت میل کردن امر میشود. قرقری دستور در خودرو مداقه بسیار بالایی داراست و به همین برهان راننده می بایست هر 6 ماه یک توشه آن را روغن کاری نماید و در شکل بروز خلل، نسبت به تعمیر آن مبادرت نماید.
محل قرار تصاحب کردن قرقری دستور:
قرقری دستور به باکس دستور وصل میشود. وجود قرقری امر بسیار ضروری بوده و در شکل بروز خرد ترین مشکلی، نمی قدرت دستور را لرزاند یا این که در دست گرفتن کرد.
قطعات و اجزای قرقری امر:
· نصیب گردی که دربردارنده یکسری یاتاقان میباشد که قابلیت و امکان هدایت خودرو را حتیدر مسیر های ناهموار، برای شما مهیا می نماید.
· بدنه شفت که هنگام رانندگی موجب جابجایی حرکات به توپی چرخ میشود و دارنده یک اتصال گریس می باشند تا بلبرینگ ها به راحتی به چرخش در بیایند.
· قرقری دستور، دارنده BOSCH برای مراقبت از قطعات داخلی در قبال گرد و خاک میباشد.
کارداران فساد قرقری امر:
· فساد گرد گیر سیبک قرقری امر
· کم آب شدن گریس سیبک قرقری دستور
· فساد قطعات جلو بندی خودرو
علامت های فساد قرقری دستور
هنگامی که چرخ های جلوی خودرو زود خیس از سایر چرخ ها فرسوده میشود، یعنی جلو بندی مبتلا نقص گردیدهاست. از نماد های دیگر فساد قرقری امر، وجود صدای جیر جیر در چرخ های جلو میباشد. این صدا ناشی از بلبرینگ چرخ یا این که توپی چرخ معیوب میباشد. ضمن این ها، ضعیف شدن در دست گرفتن دستور یا این که متزلزل شدن آن، از آرم های دیگر فساد قرقری دستور میباشد.
شیوه دوری از فساد قرقری دستور
در شکل اعمال خدمت های عصر ای، متوجه نقص جلو بندی خودرو خواهید شد. با بده بستان روغن، از تندرست بودن گرد گیر ها، سیبک و قرقری مطمئن گردید. به جهت قدمت یکسان قطعات، خوب میباشد هر دو قرقری با هم ردوبدل شوند. نظافت کردن و روغن کاری منظم قرقری ضمن پرهیز از بروز رویدادها جاده ای، به ماندگاری بیشتر این قطعات نیز امداد می نماید.
- ۰۳/۱۱/۰۳