لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

۱۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خرید خودرو میتواند برای اکثر اشخاص خوش‌آیند باشد البته در مقابل فساد یا این که مشکلاتی از قبیل تقه زدن گیربکس دستی میتواند منجر حزن و نارضایتی رانندگان گردد.

لوازم یدکی جک

تصور کنید در درحال حاضر رانندگی می‌باشید و برای لحظه‌ای ماشین شما به وضعیت بدون صدا و پر‌نور در بیاید و یک سری حرکت خفیف ساخت و ساز نماید. این وضعیت برای اکثریت نامطلوب میباشد. به‌این شغل تقه زدن گیربکس می گویند درحال حاضر سؤال این میباشد که، انگیزه تقه زدن گیربکس چیست؟ در حالتی‌که کنجکاو می‌باشید به جواب سؤال، انگیزه تقه زدن گیربکس چیست؟ برسید تا نقطه نهایی مطالب مارا در شیکاست ملازمت فرمائید. قصد داریم با تحقیق برخی نکات که التفات متعددی در تندرست خودرو دارا‌هستند از انگیزه مهم تقه زدن گیربکس، تقه زدن گیربکس خود کار و تقه زدن گیربکس دستی بیشتر بگوییم.

دلایل اساسی تقه زدن گیربکس در ماشین چیست؟
تقه زدن گیربکس به حالتی اشاره داراست که ماشین به صورت لحظه‌ای خموشی و پر‌نور میگردد. به گویش معمولی‌خیس، شم میکنید کسی از پشت ماشین را گرفته و ناگهان رها می‌نماید. در‌این‌صورت‌، ماشین به جلو و عقب حرکت می خورد.

انگیزه تقه زدن گیربکس خودکار
انگیزه تقه زدن گیربکس خودکار میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. از آن جایی که گیربکس خود کار نیز مانند دیگر سیستم ‌های هیدرولیک از اجزای مختلفی ساخت‌و‌ساز گردیده است، جراحت به یک حوزه‌ خرد میتواند منجر ساخت و ساز تقه زدن گیربکس خودکار خواهد شد. در پی مواقعی بیان میشود که از مهم‌ترین انگیزه تقه زدن گیربکس خودکار به شمار ‌می روند.
کوشش بد شیر رادیاتور
گیربکس اتومات که‌این روز‌ها برای اکثری از خودرو‌ها گزینه به کار گیری قرار گرفته و علاقمندان متعددی نیز داراست، گاهی با تلاش بد شیر رادیاتور مواجه میشود. یکی معاند‌های مهم گیربکس خود کار، گرمای شدید میباشد. گرما قادر است سبب ساز نقص‌ در عملکرد گیربکس خواهد شد. به همین جهت شیر‌ها و لوله‌هایی برای خنک کردن رادیاتور درنظرگرفته شده میباشد. گاهی قابلیت داراست به جهت گرمای زیاد این شیر‌ها با فساد مواجه شوند، فساد شیر‌ها و لوله‌های رادیاتور می توانند انگیزه تقه زدن گیربکس خودکار باشند.
آلوده و کثیف شدن روغن گیربکس
یکی‌از دیگر از عواملی که میتواند انگیزه تقه زدن گیربکس خود کار باشد، آلوده و کثیف شدن روغن گیربکس میباشد. روغن گیربکس یا این که واسکازین که تحت عنوان جاری‌کننده گیربکس شغل می‌نماید در حالتی که در وقت گیر بازه عوض نشود با روغن کاری اجزای گیربکس به صحت شکل نگیرد قادر است بعد از مدتی استعمال از خودرو، سبب فساد یا این که شکستگی اجزای گیربکس خواهد شد؛ و در غایت تبدیل به انگیزه تقه زدن گیربکس اتومات شود.
اتصالات داخلی گیربکس
در‌حالتی که گیربکس شما مبتلا تقه زد گردیده، عالی میباشد هر چه زودتر به اندیشه تعمیر آن باشید، به این دلیل که غفلت و در نظر نگرفتن تقه زدن گیربکس اتومات در زمان بر دوران سبب ساز شلی اتصالات داخلی گیربکس شود. این آیتم ضمن اینکه انگیزه تقه زدن گیربکس میباشد منجر می‌گردد شدت و تعداد تکرار تقه زدن گیربکس اتومات بیشتر خواهد شد.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

عملکرد گیج سرعت

چرخ دنده کیلومترشمار یکی‌از قسمت های خودرو میباشد که داده ها کارکرد و پیمایش خودرو را ارائه می‌دهد.

لوازم یدکی جک

پیش از اینً داده‌های مرتبط با اندازه‌گیری سرعت خودرو از چرخ‌ها توده‌آوری میشد و با تولید ایراداتی مثل بیضی شدن چرخ یا این که سایش تایر که سبب ساز به تغییر تحول در قطر تایر می گردد، تداد بدور تایر و در فیض سرعت خودرو با غلط اندازه‎گیری میشد. به دلیل دوری از خطای اندازه‌گیری، پینیون کیلومتر شمار به طوری پیاده سازی شد که داده‎های مرتبط با اندازه‌گیری سرعت را از گیربکس عده‌آوری کند، لذا دنده کیلومترشمار خودرو به گیربکس متصل گردیده‌است.
این چرخ دنده وظیفه اندازه‌گیری سرعت چرخش شفت گیربکس را داراست و داده ها آن را به سنسور سرعت و از آنجا به ECU ارسال می‎گردد.

ویژگی ها عملکردی و استانداردی قطعه :

کالا این چرخ دنده از پلاستیک مقاوم به سایش و پلاستیک گران قیمتی میباشد که مال، بعد ها و صورت دنده‌های آن در عملکگرد درست و دوام بالای آن بسیار مؤثر میباشند.

وظایف چرخ دنده کیلومترشمار :
- از روش اتصال چرخ دنده‌های این قطعه با چرخ دنده خروجی گیربکس، داده ها ما یحتاج در مورد تعداد بدور چرخ دنده خروجی گیربکس در واحد فرصت را به سنسور سرعت ارسال می‎نماید.

خطاها خودرو به جهت فساد چرخ دنده کیلومتر شمار:
در شرایطی‌که کالا این قطعه از پلاستیکهای مقاوم به سایش تعیین نگردد، پینیون کیلومتر شمار بعداز زمان مجال نسبتاً کوتاهی سائیده گردیده و اصطلاحاً کچل می گردد و سبب می‎شود تعداد به دور گیربکس، به صحت انتخاب نشود. هم اینگونه در صورتی تضارب چرخ دنده‌های این قطعه با چرخ دنده گیربکس به انگیزه خطاها ابعادی بدون نقص اعمال نشود، گشوده هم خلل در انتخاب تعداد بدور گیربکس به وجود می‎آید. به عبارت دیگر داده‌های نادرست به سنسور سرعت می‎برسد و سبب میگردد سنسور مقدار سرعت را خطا احتساب نماید.

ایراد در تلاش پینیون کیلومتر شمار منجر نقص‌ در کارایی سنسور سرعت می‎خواهد شد و قابلیت و امکان دارااست مشکلات تحت مشاهده گردد:
1- خودرو در طول توقف ناگهانی بی صدا میشود .
2- در سربالایی و در هنگام دنده دادن معکوس خودرو ریپ خواهد زد .
3- عقربه کیلومتر شمار نوسانات ناگهانی دارااست.
4- پر‌نور شدن لامپ ارزیابی موتور یا این که سیستم ترمز ضد قفل ABS
5- از عمل افتادن شیت کیلومتر شمار خودرو به احتمال زیاد از فساد سنسور کیلومترشمار میباشد .

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

در طول متوجه شدن لرزش غیر معمولی در موتور به امداد دنده های مدل خیس سرعت خودروی خویش را ارتقا دهید.

لوازم یدکی جک

در شکل حس لرزش غیر معمولی در موتور خودرو تسمه تایم می بایست تحلیل خواهد شد.
ساخت خلل در هنگام شروع و جنبش خودرو آرم ای از گونه های در کوشش کیت تسمه تایم میباشد. این آرم حاکی از آن میباشد که چرخش ظریف رغبت لنگ و گشوده و مسدود شدن مطلوب سوپاپ های ورود و خروج گاز مبتلا خلل شد‌ه‌است.
همینطور صدای ضربه در پایین کاپوت در طی رانندگی غیر معمولی بوده و احتمالا مرتبط با واکنش تسمه تایم به کاپوت میشود که شل و ول شدن تسمه تایم را در پیش داراست.
خروج بیش تر از اندازه دود از اگزوز خودرو علامت از آن داراست که موتور برای به تکان در آوردن قطعات خویش فشار متعددی را متحمل می‌گردد.
از کارداران سطحی در تشخیص عیب تسمه تایم می‌قدرت به سوراخ خوردگی و پوسیدگی این قطعه اشاره نمود که در غایت به پاره گی تسمه تایم ختم میگردد. با بروزاین رخداد کارایی به موقع سوپاپ ها مختل گردیده، سوخت و هوا در حین مشخص و معلوم وارد سیلندر نمیشوند و اثرات منفی در احتراق و تکان موتور را موجب می گردند.
پر‌نور نشدن خودرو از مفاد دیگر تشخیص گونه های در تسمه تایم میباشد که مارا ترغیب می‌نماید که‌این قطعه را نظارت کنیم.
آرم ی دیگر نشت روغن از کاور تسمه تایم و یا این که از جلوی خودرو میباشد و از‌آنجا‌که کاور تسمه تایم با یکسری پیچ و مهره حفظ می شود، نشت روغن منجر وا رفته شدن تسمه تایم میشود.
فرصت بده بستان تسمه تایم در خودرو های متعدد
مجال ردوبدل تسمه تایم در خودرهای متفاوت مختلف میباشد ، از جمله:

راجع‌به پراید این معیار تا حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر، پژو ۴۰۵ حدود ۷۰ هزار کیلومتر، زانتیا حدود ۶۵ هزار کیلومتر، تندر۹۰ حدود ۴۰ هزار کیلومتر، خودروی مگان ۶۰ هزار کیلومتر، ریو حدود ۶۵ هزار کیلومتر، مزدا حدود ۷۰ هزار کیلومتر و تویتا کرولا حدود ۹۰ هزار کیلومتر میباشد.

نکات مهمی در ارتباط با کیت تسمه تایم
استدلال محاسبه کردن متداول کیت تسمه تایمینگ و ردوبدل به موقع آن، این میباشد که پاره‌گی و فساد و زخم تسمه تایم موجب خسارات بخش اعظمی در قطعات موتور خودرو و پایین اثر قرار دادن اکثری از عملکردهای خودرو میباشد. برای بده بستان تسمه تایم بایستی اعتنا نمود که تغییر‌و تحول صورت در دندانه های آ ن ساخت نشود و فاقد سوراخ، طلاق لایه ها و تخریب دندانه ها باشد. در هنگام بده بستان تسمه تایم حالت سالم قطعاتی زیرا مبلغی و بلبرینگ تسمه تایم، هرزگرد و واتر پمپ خودرو را پژوهش می‌کنیم چون فساد این قطعات موجب زخم دوباره به تسمه تایم میشود.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

برای اینکه موتور یک خودرو به نحو احسن شغل نماید می بایست یک‌سری از سعی ها به صحت اعمال شوند. یک کدام از اینها در سر سیلندر خودرو جاری ساختن می گردد.

لوازم یدکی جک در یدکی حقی

سر سیلندر نیرو را از گرایش سوپاپ به سوپاپ جابجایی می دهد. برای جابجایی نیرو از گرایش سوپاپ به سوپاپ، قطعه ای به اسم استکان تایپیت هم می بایست وارد فعالیت گردد.

وظیفه استکان تایپیت این میباشد که نیرو را به میله تایپیت منتقل نماید و نیرو را از گرایش بادامک می گیرد. در واقع، سوپاپ آسانسور یا این که تایپیت به قطعه ای از خودرو می گویند که جنبش بادامک را به میل تایپیت و یا این که مستقیما به ساق سوپاپ منتقل می‌نماید. جام تایپیت جان دار در ماشین‌ها به سبک و نوع خودرو بستگی داراست. این قطعه جدیدا در میهن خودمان و در شهر شیراز هم ساخت و ساز می‌گردد که ارزش آن حدود یک سوم مثال‌های فرنگی لیوان تایپیت میباشد.

در پی به پژوهش بیشتر لیوان تایپیت می‌پردازیم. با ما یار و همدم باشید.

اشکال جام تایپیت
دو نوع لیوان تایپیت ممکن میباشد در خودروها وجود داشته باشد:

استکان تایپیت نوع نخستین مکانیکی میباشد و در آن، نیرو از روش گرایش انگشتی که ظاهری میله ای و استوانه ای دارااست، به سوپاپ منتقل می گردد. تهیه و تنظیم کردن این نوع لیوان تایپیت مشقت بار میباشد.

لیوان تایپیت نوع دوم که معیار سعی و چگونگی جابجایی نیروی بیشتری دارااست، روغنی میباشد و فشار روغن سبب میگردد که نیرو از روش انگشتی به سوپاپ منتقل خواهد شد. لیوان تایپیت در موتورهای تمایل سوپاپ رو، اواسط بادامک و ساق سوپاپ جای‌دارد. تایپیت روغنی خویش به خویش با تغییر تحول ترازو خلاصی سیستم جایزه تهیه و تنظیم می گردد. خلاصی سیستم پاداش سوپاپ از انبساط یا این که سایش نشأت میگیرد.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

اهمیت اینه خودرو

آینه سمت چپ یا این که آینه سمت راننده
این آینه به راننده یاری می‌نماید تا رویت کرد جامعی نسبت به خودروهایی که در هم اکنون سبقت از وی می باشند، داشته باشد.

لوازم یدکی جک در یدکی حقی

اعتنا داشته باشید که برای حذف نقاط کور در آینه‌های جانبی، بایستی آنها‌را به گونه ای تهیه فرمائید که کوچکترین قسمتی از بدنه خودرو در آن نمایان نباشد. با اعتنا به اینکه وظیفه آینه‌‌های جانبی، اکران وسایل نقلیه‌‌ای میباشد که به موازات و مقداری عقب ‌خیس از خودروی شما جنبش می‌نمایند و میدان مشاهده کرد محدودی نسبت به آینه میانه دارا هستند، لذا بایستی طوری تهیه و تنظیم شوند که کمترین تداخل و همپوشانی را با میدان رویت کرد آینه میانه داشته باشند.

آینه اواسط
این آینه آینه مهمی میباشد که به راننده یاری می‌نماید تا حادثه ها پشت خودرو را در اختیار گرفتن نماید و در واقع حکم چشمان پشتی راننده را دارااست. آینه میانه خودرو نباید طوری تهیه و تنظیم گردد که یک بخش از شیشه عقب بیشتر از نصیب دیگر آن معلوم خواهد شد. تهیه آینه میانه به شکلی که راننده یک سمت را بیشتر از سمت دیگر ببیند، تماما نادرست و غیراصولی میباشد.

آینه سمت راست یا این که سمت محصل
این آینه را می بایست طوری تهیه نمائید که بتوانید بخش انتهایی کناره پنجره عقب خودرو یا این که نصیب انتهایی خودرو را مشاهده کنید

شیوه به کار گیری از آینه‌های خودرو


بعداز تهیه و تنظیم صحیح و درست آینه‌های خودرو بایستی به‌این قضیه هم اعتنا داشته باشید که شما تحت عنوان یک راننده حرفه ای و با خبر نیاز دارید که هر ۵ تا ۸ ثانیه یک توشه به آینه های خودرو نگاه نمایید و همگی اتفاقات در هم اکنون وقوع را در اختیار گرفتن و مدیر فرمایید. با دقت به اینکه فعلا معدود نیستند، رانندگان مالامال خطری که بی ملاحظه به ضوابط رانندگی در جاده‌ها تکان می‌نمایند، سرعت مطمئنه ندارند، مسافت مایحتاج از خودروی جلویی را رعایت نمی کنند، ویراج میدهند و حرکات مارپیچ دارا هستند و به صورت کلی با حرکات اضافه و نامناسب جان خویش و بقیه خودروها و سرنشینان را به خطر می‌اندازند، دقت همیشه و پیوسته به آینه‌های خودرو و شناسایی این تیم از رانندگان، حقیقتا ضروری میباشد. تا با این ترفند هم از آن‌ها به اندازه کافی مسافت بگیریم و هم اینکه مراقب حرکات خطرآفرین آن ها باشیم.

در مجموع یک کدام از قواعد رانندگی کردن این میباشد که راننده پیش از هر اقدامی به آینه ها اعتنا نماید و حالت خویش و بقیه خودروها را در لحاظ بگیرد و بعد نسبت به کاری که می‌خواهد اجرا دهد، باقی رانندگان را آگاه نماید و در غایت با رعایت همگی قانون ها رانندگی، تغییر و تحول مسیر دهد. براین اساس پیش از جنبش یا این که توقف، پیش از سبقت تصاحب کردن، پیش از بدور زدن، پیش از جابه جایی میان لاین ها، پیش از پارک کردن و پیش از هرگونه جنبش دیگر نگاه کردن به آینه ها موردنیاز و ضروری میباشد. التفات آینه خودرو یک توشه دیگر همین جا خویش را علامت میدهد.

تحلیل کردن تهیه آینه‌ها
بعداز اینکه هر سه آینه خودرو را صحیح و اصولی تهیه و تنظیم کردید، قطعا بایستی درستی تهیه و تنظیم آینه خودرو را نظارت فرمائید. برای این شغل صرفا کافی میباشد در یک جای امن و ایمن تکان فرمائید. در حالی که در جنبش می باشید می بایست بتوانید صحنه پشتی خودرو را از آینه داخلی خودرو به طور بدیهی و بی نقص ملاحظه کنید و هیچ نقطه کوری برای شما وجود نداشته باشد. از جمله در شرایطی‌که خودرویی در پشت رمز شما در حالا تکان میباشد، مطلقا می بایست بتوانید آحاد زوایای آن را از روش آینه باطن کابین ببینید. درحال حاضر وقتی که‌این خودرو از شما سبقت گرفت، بایستی آن را در آینه‌های کناری مشاهده کنید و هنگامی هم که از کنار شما گذشت، از روش شیشه‌های جلوی آینه بایستی قابل رویت باشد. گرچه سبقت از سمت راست غلط میباشد و هیچ راننده‌ای مجاز به اعمال اینگونه کاری وجود ندارد، با این حالا شما به امداد آینه سمت راست می‌توانید از اشتباه و مبادرت غیرقانونی اینگونه راننده‌ای آگاه گردید و آگاهانه عکس‌العمل آرم دهید. مداقه آینه خودرو از آن جهت میباشد که به راننده دور اندیشی های مایحتاج را میدهد و او‌را موعظه می‌نماید تا صحیح و مطمئن براند.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

انواع کوئل خودرو

در تاریخ صنعت خودروسازی عالم، سیستم جرقه خودرو نیز همچون بقیه قسمت‌ها با توسعه و گسترش و تغییرات مهندسی مواجه شد.

لوازم یدکی جک در یدکی حقی 

در فیض مکان تعجب ندارد که کوئل ماشین نیز در گذر فرصت از تغییرات شبیه و بهبودهای فنی بسیار سود‌مند گردیده باشد.

کوئل تک
در او‌لین مثال‌ خودروها تا حدود دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی، کویل تحت عنوان یک ترانس افزاینده بیرونی، تحت عنوان یک واحد منقطع بر قسمتی از خودرو (معمولا روی پیشرانه یا این که گلگیر) نصب میشد. این واحد بعداز اخذ ولتاژ تقریبی ۶ یا این که ۱۲ ولت DC باتری خودرو، آن را به ولتاژ خروجی در حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار ولت ارتقا می‌بخشید و آن‌گاه آن را به نصیب تقسیم جرقه یا این که به اصطلاح دلکو منتقل می کرد تا بعداز تقسیم روانه شمع متناظر گردد. این خط مش پیاده سازی در خودروهای دیرین زیرا نشانه گر کاربراتوری سبک زیر نیز چشم میگردد.

کویل تک درونی
در ورژن‌های عرضه‌گردیده از حدود دهه ۱۹۷۰ میلادی، کویل تک بیرونی به‌تیتر قسمت ترکیب‌گردیده از گروه دلکو تغییر و تحول پیاده سازی اعطا کرد تا نیاز به وجود یک وایر ولتاژ بالا در مسیر در بین کویل خودرو تا دلکو از در میان برداشته خواهد شد. همینطور این کوئل‌های تازه با ارتقا اقتدار جرقه به حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار ولت مواجه شد تا احتمال عدم جرقه (Miss Fire) به دستکم رسد. این نوع سیستم جرقه در خودروهای کلاسیک آمریکایی، ژاپنی و اروپایی دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ بسیار رایج میباشد.

در خودروهای انژکتوری دهه ۱۹۸۰، به مراد کسب به جرقه تندرست در به دور موتور فراتر و ذیل ضریب تراکم بیشتر پیشرانه‌ها، بر تعداد کوئل‌های آنان افزوده شد. از این رو کوئل دوبل یا این که دو یک کویل جدا از هم برای هر دو سیلندر پیشرفت یافت که وظیفه هر مورد از آنها دفاع جرقه ما یحتاج برای یکی دو سیلندر متناظر بود. در سود به‌تیتر نمونه یک موتور ۴ سیلندر با سیستم جرقه کویل دوبل، دارنده دو کوئل (۲ کوئل برای ۴ سیلندر) بود.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

پیش از فعال ‌سازی کولر گازی خودرو، ایفا یک‌سری مرحله اصلی می‌ تواند تلاش عالی و پایدارتر آن را ضمانت نماید. به فرایند پایین دقت نمایید:

لوازم یدکی جک در یدکی حقی مشهد پیروزی

پژوهش گاز کولر گازی: باور نتیجه ها نمائید که ترازو گاز باطن سیستم اسپلیت مطلوب میباشد. در شکل نیاز، گاز اسپلیت را شارژ فرمایید.
ردوبدل غربال هوا: غربال هوا کولر گازی خودرو را پژوهش نمایید و در شکل ضرورت، آن را بده بستان فرمایید تا هوای تمیزی به باطن خودرو وارد گردد.
رسیدگی سیستم خنک‌ کننده: سیستم خنک‌ کننده را نظارت نمایید تا از وجود هرگونه نشتی یا این که ایرادات دیگر باخبر گردید و در شکل ضرورت آن را تعمیر نمائید.
نظافت کردن روزنه‌ها: روزنه‌ها را پژوهش و منزه فرمائید تا جریان هوای مطلوب آماده خواهد شد.
نظافت کردن رادیاتور: رادیاتور خودرو را پاک کرده و از وجود هرگونه خاک و زنگ در آن خودداری فرمایید.
نظارت کمپرسور: همت کمپرسور را نظارت نمائید و یقین نتیجه ها نمایید که به صدق شغل می ‌نماید و صداهای غیرعادیی ندارد.
تهیه مرتبه حرارت: مطمئن گردید که جایگاه حرارت متبوع برای اسپلیت تهیه و تنظیم گردیده‌است.
با اعمال این روند، می ‌توانید از کارایی باصرفه کولر گازی خودرو در تابستان لذت ببرید.

آیا کولر گازی خودرو می ‌تواند سبب ارتقاء مصرف سوخت گردد؟


به کارگیری از کولر گازی در گرمای حوصله ‌فرسای فصل تابستان می ‌تواند آسایش رانندگی را به صورت قابل توجهی ارتقاء دهد، ولی این راحتی قیمتی هم دارااست. یکی اساسی‌ ترین پیامدهای استعمال از کولر گازی، ارتقا مصرف سوخت خودرو میباشد.

در غایت، به کارگیری از اسپلیت خودرو در فصل‌تابستان به رغم تأمین راحتی و خنکی سرنشینان، می‌ تواند اثر قابل توجهی بر مصرف سوخت و ارتقا هزینه‌ها داشته باشد. تلاش کولر گازی خودرو که بر شالوده استعمال از کمپرسور و نیاز به انرژی مکانیکی از موتور خودرو میباشد، به ویژه در موقعیت آب و هوایی گرم و مرطوب، مصرف سوخت بیشتری را به همدم داراست. این فرمان به جهت شغل بیشتر کولر گازی برای نگهداری دمای مناسب درون خودرو و کاهش رطوبت مازاد فیس می‌ دهد.

با پیش بینی این دست اندرکاران، رانندگان می ‌توانند با رعایت بعضی نکات، نظیر به کارگیری از کولر گازی در سرعت‌ های تحت و بدور موتور نادر، منزه نگه داشتن اسپلیت و فیلترهای آن و اعمال تحقیق‌های عصر‌ای، به کاهش مصرف سوخت یاری نمایند. همینطور، پر‌نور کردن اسپلیت در فواصل وقتی منظم در زمان سال، حتی‌د‌ر فصول سرد، می‌ تواند از رسوب گاز اسپلیت در مخزن پرهیز نماید و تلاش با صرفه آن را ضمانت کند.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

حفظ درست و منظم از سیبک‌های خودرو مداقه متعددی داراست تا قدمت آن ها به حداکثر رسد و شایسته ترین تلاش را ارائه دهند.

لوازم یدکی جک در یدکی حقی مشهد پیروزی

به دنبال به تنی چند از نکات کلیدی در حفظ سیبک‌ها و ارتقا ارتفاع قدمت آنان اشاره خوا هیم کرد:

تحقیق منظم: سیبک‌های خودرو را به‌طور منظم رسیدگی فرمائید تا هرگونه نشان زنگ‌زدگی، خوردگی یا این که جراحت دیگری را تشخیص دهید.
بده بستان به موقع سیبک ها: به بده بستان به‌موقع سیبک‌های خودرو دقت فرمایید. بده بستان به‌ موقع سبب ساز دوری از فساد‌های ناگهانی و ارتقاء قدمت آنها میشود.
تعیین و خرید سیبک کیفیت بالا: در طی بده بستان سیبک‌ها از قطعات کیفیت بالا و بر اساس با استانداردها به کار گیری فرمائید تا دوام و همت وقت گیر‌تری داشته باشند.
پیگیری لرزش‌ها و صداها: هرگونه لرزش یا این که صدای غیرعادی از سیبک‌ها آرم ایراد میباشد. این آیه ها را بدون شوخی بگیرید و اشتباهات را با‌گاز رفع نمائید.
نظارت و بده بستان به موقع گردگیرهای سیبک: در شکل پاره‌شدن یا این که فساد گردگیرهای سیبک، آن‌ها‌را ردوبدل فرمائید تا ایمنی و در اختیار گرفتن خودرو محافظت گردد.
سود‌گیری از اشخاص دارای تخصص: در شکل داشتن خلل در سیبک‌ها، به تعمیرگاه‌ها مراجعه‌کنید تا ایرادات به‌شکل ماهر رفع شوند.
اعتنا به وضعیت محیطی: حالت محیطی مانند آب‌وهوا و مسیر رانندگی قادر است بر روی قدمت سیبک‌ها تأثیر داشته باشد. در موقعیت دشوار‌خیس، به سفارش‌ها و نکات بده بستان سیبک‌ها اعتنا فرمایید.
با رعایت نکات اساسی در مراقبت و ردوبدل سیبک‌ها، می توانید قدمت آن ها را به حداکثر برسانید و از در دست گرفتن و ایمنی خودروتان لذت ببرید. همینطور، دقت به هشدارها و نشان‌های ایرادات و رفع آنان، از فساد‌های ناراحت کننده دوری کرده و به قدمت وقتگیر‌خیس سیبک‌های شما امداد می‌نماید.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

برخی از تعمیرکاران براین باوراند که روغنکاری استپر موتور اثر مثبت بر همت استپر موتور داراست.

لوازم یدکی جک در یدکی حقی مشهد پیروزی

ولی برخلاف تصور مردم در اصل استپر موتور به دلایل ذیل نیازی به روغنکاری ندارد:

استپر موتورها بر پایه ی سیگنالهای الکتریکی تغییر‌و تحول شرایط می دهند و نیازی به روغنکاری ندارند. بصورت کلی هم استپر موتور مانند بقیه موتورهای الکتریکی چرخش متعددی ندارد.
روغنکاری استپر موتور منجر جذب بیشتر آلودگی و رسوب گردیده و خطاها بیشتری ساخت و ساز می نماید.
چنانچه قصد روغنکاری استپر موتور دارید صرفا از مقدار مقداری روغن برای چرب کردن نصیب متحرک استپر موتور به کارگیری فرمائید. به کارگیری از روغن زیاد سبب فساد استپر موتور می گردد.

ردوبدل استپر موتور چه‌طور ایفا میشود؟
ردوبدل این قطعه، یک روند ماهر میباشد و به‌همین استدلال مسلما مورد نیاز میباشد توسط یک مکانیک حرفه ای صورت پذیرد. یکی نکات مهمی که درباره ردوبدل استپر می بایست به خاطر داشته باشید این میباشد که هنگام تعیین قطعه جدید، به سازش و تناسب آن با خودرو اعتنا فرمایید. در صورتیکه بتوانید استپر خویش خودرو (قطعات یدکی) را بیابید، می توانید با خاطر ریلکس بده بستان را ایفا دهید.

از سایر نکات ردوبدل استپر موتور ریست کردن ecu میباشد. تهیه و تنظیم دوباره ECU (واحد در اختیار گرفتن موتور) بعد از نصب استپر ماشین اکثر وقت ها پیشنهاد میشود. این به ECU اذن می‌دهد تا استپرجدید را مجدداً کالیبره و تشخیص دهد و از کارایی باصرفه موتور و پایداری در به دور آهسته اعتقادوباور نتایج نماید. در‌صورتی‌که Ecu را ریست نکنید استپر جدید حاد میشود.

ریست کردن ecu در بعضی از خودروها با غیروابسته کردن باتری ماشین به بازه زمانی چندین ساعت امکانپذیر میباشد. چنانچه از ریست شدن ecu خودرویتان بدین طریق مطمئن نیستید خوب میباشد از یک مکانیک حرفه ای برای بده بستان استپر موتور یاری بگیرید.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

شناسایی نماد‌های باتری ضعیف برای مراقبت پیشگیرانه و پرهیز از جراحت احتمالی به خودرو ضروری میباشد.

لوازم یدکی جک در یدکی حقی مشهد پیروزی

یک سری نشان علامت می‌دهد که باتری ماشین ایراد دارااست و بازرسی سریع به‌این مسائل می‌تواند در حین و هزینه صرفه جویی نماید.

لامپ های معدود نوروروشنایی: نادر نوروفروغ شدن لامپ های جلو و لامپ های داخلی هنگام رانندگی یا این که شروع زدن خودرو نماد دهنده ضعیف بودن باتری میباشد. زمانی که باتری برای پناه انرژی کافی سعی می نماید، ممکن میباشد لامپ ها سوسو بزنند یا این که به صورت محسوسی تیره خیس از حد معمول به حیث برسند. این نشانه یک سیگنال بدیهی میباشد که سیستم الکتریکی ولتاژ مورد نیاز را اخذ نمی نماید.
لامپ های هشدار روی داشبورد: وسایل نقلیه امروزی مجهز به سیستم های کامپیوتری بغرنج ای می باشند که بر اجزای متعدد پژوهش دارا‌هستند. باتری ضعیف می‌تواند لامپ های هشدار را روی داشبورد پر‌نور نماید که نماد دهنده ایرادات سیستم شارژ، باتری یا این که بقیه اجزای مرتبط میباشد. در نظر نگرفتن این لامپ های هشدار می‌تواند سبب به اشتباهات اصلی خیس و فساد های احتمالی خواهد شد.
فساد قطعات الکتریکی: نقص در قطعات الکترونیکی مانند شیشه های برقی، قفل درها و سیستم های داده ها سرگرمی را می شود به باتری ضعیف نسبت بخشید. از آنجایی که باتری برای حمایت یک منبع تغذیه استوار کارایی می نماید، این قطعات ممکن میباشد کردار نامنظم از خویش آرم دهند یا این که کلاً فعالیت نکنند. تفحص سریع بدین مسائل قادر است از جراحت بیشتر به سیستم های الکتریکی خودرو دوری نماید.
توقف یا این که حیف کردن نیرو: باتری ضعیف میتواند سبب به از فعالیت افتادن موتور یا این که تلف کردن ناگهانی نیرو در طول رانندگی خواهد شد. در‌صورتی‌که به صورت غیرمنتظره ای با جدا شدن موتور مواجه شدید یا این که متوجه کاهش قابل توجهی در سعی شدید، نظارت شرایط باتری بسیار اصلی میباشد. در نظرنگرفتن این علائم میتواند سبب ساز به فساد های نامطلوب و تعمیرات بالقوه پرهزینه گردد.

  • سورنا علوی