لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

۱۸ مطلب در دی ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

غربال هوا بخشی از سیستم هوارسانی به موتور خودرو میباشد و همت آن قسمتی از وظایف این سیستم به حساب میآید.

لوازم یدکی جک

بدین ترتیب که سیستم هوا رسانی در خودرو، هوای مورد نیاز احتراق را به میزان مناسب، با خلوص ما یحتاج و سوای آلایندگی، در دمای باصرفه برای موتور و در طی مطلوب به منیفولد گاز رسانده تا در آنجا با سوخت ترکیب گردیده وارد محیط احتراق خواهد شد. غربال هوا در واقع او‌لین نصیب از این سیستم و ورودی مسیر هوا از خارج به باطن موتور میباشد. پیشتر هوا بدون واسطه وارد غربال هوا گردیده و بعد از تصفیه بدون نقص داخل آن، از روش لوله‌های اثبات به داخل منیفولد گاز منتقل می شد.

ولی امروزه عموما از یک لوله واسط نیز به کار گیری میشود که یک رمز آن به محیط پلاستیکی غربال هوا وصل میباشد و رمز دیگر به جلوی خودرو، پشت جلوپنجره و محل مکش هوا میرسد. در واقع هوا قبل از عبور از رادیاتور وارد این لوله گردیده و به‌سمت غربال مکیده می شود. غربال هوای تصفیه‌گردیده را به‌وسیله لوله‌ی وسط به منیفولد گاز پیامبر درین نصیب با بنزین ادغام گردیده و مهیا ورود به سیلندر می‌گردد. مکش هوا معمولا با گشوده شدن روزنه گاز که به منیفولد هوا روش داراست شکل می گیرد. هرچه این روزنه بازتر گردد، مکش شدید‌خیس گردیده و هوای بیشتری به‌سمت موتور جریان می یابد. غربال هوا روند تصفیه و جابجایی را سوای تأثیر بر فشار مکش هوا اجرا می دهد. فیلترهایی که فارغ از لوله واسط هوا را مکیده و به موتور هدایت می‌کردند عموما هرمی‌صورت بودند و فیلترهای مدرن نیز فرمی تخت و ذوزنقه‌ای یا این که مستطیلی دارا‌هستند. محیط پلاستیکی این فیلترها دو لوله در دو رمز خویش دارااست که یکی‌از به‌سمت موتور و دیگر به‌سمت جلوپنجره می‌رود.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

فرصت متعددی میباشد که از سنسور دنده عقب به‌طور وسیع استعمال میشود.

لوازم یدکی جک

این سنسور معمولاً روی سپر عقب در بیشتر اتومبیل‌های مدرن نصب گردیده‌است. سنسورها در اکثری از اتومبیل‌های گوناگون با اسم‌های تجاری متعدد، به عنوان مثال در دست گرفتن از خط مش بدور برای پارک خودرو، امداد پارک، EPS، دستیار هوشمند یا این که پارک هوشمند وجود داراست. از دید تئوری، تمامی آنها به یک طریق کار می‌نمایند. مزایای سنسور دنده عقب عبارتند از:

با محدودتر شدن فضاهای پارکینگ، سنسور دنده عقب به کاهش نقاط کور فضا خودرو امداد می‌نماید. براین اساس، سخت بودن پارک خودروها در بخشها باریک، رفع میشود.
سنسورها عموماً از خستگی راننده هنگام پارک ماشین می‌کاهند.
سنسورهای پارک خودرو احتمال زخم وصال به اتومبیل یا این که بقیه شی ءها در همسایه خودرو را کاهش میدهند.
ایمنی سپر عقب خودرو به واسطه سنسورهای دنده عقب ارتقاء می یابد.
معایب سنسور دنده عقب یا این که پارک

تشخیص اجسام مسطح یا این که اجسام عمودی با قسمت بسیار نازک مشقت بار میباشد. آنها ممکن میباشد اشیایی را که روی زمین، ذیل سپر، خیلی در حدود ماشین یا این که خیلی بدور از آن قرار دارا هستند تشخیص ندهند.
در صورتی گل یا این که برف به سطح آن بچسبد، سنسور نمی‌تواند به صدق تشخیص دهد.
بوق هشدار این سنسور برای برخی از اشخاص غیر مطلوب و قابل تحمل وجود ندارد.
دلایل و علائم فساد سنسور دنده عقب
وخیم شدن سنسور دنده عقب قادر است انگیزه‌های مختلفی داشته باشد که تنی چند از مهم ترین آنها عبارتند از:

چشمی سنسور به جهت ضربه وخیم گردیده باشد.
سوختن یونیت در اختیار گرفتن سنسور به دلایلی مانند آب رفتن به باطن آن
اصل و استاندارد نبودن سنسور
یکی رایج‌ترین علائمی که در فساد سنسور دنده عقب وجود داراست اکران خطای sensor fault بر روی شیت نمایشگر آن میباشد. همینطور بوق نزدن سنسور نیز از سایر نشان‌های فساد سنسور دنده عقب می باشد.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

فلایویل یک کدام از قطعات حیاتی در سیستم جابجایی اقتدار خودرو میباشد و هر سیرتکامل فساد در آن قادر است اثر متعددی بر کوشش کلی خودرو بگذارد.

لوازم یدکی جک

در اینجا یکسری نشان فساد فلایویل را نظارت می کنیم:

۱. لرزش‌های غیرمعمول
درصورتی که فلایویل مبتلا فساد گردیده‌باشد، ممکن میباشد هنگام رانندگی لرزش‌های غیرمعمولی را شم نمایید. این لرزش‌ها بیشتر در هنگام تغییر و تحول دنده‌و عجله‌گیری، شایان توجه می‌باشند و می توانند به جهت ناهمواری یا این که رخنه‌‌های مو جود در فلایویل باشند.

۲. صدای غیرعادی
یکی‌از دیگر از علائم فساد فلایویل، صدای غیرعادی میباشد که ممکن میباشد هنگام شروع زدن یا این که تغییر تحول دنده بشنوید. این صداها میتوانند به صورت زنگ‌زدگی یا این که ضربه باشند و نشانه‌دهنده‌ی مشکلاتی در سطح فلایویل یا این که دنده‌های آن می باشند.

۳. اشتباهات در بده بستان دنده
فلایویل حاد میتواند منجر مشکلاتی در بده بستان دنده‌خواهد شد. در‌حالتی که شم میکنید که ردوبدل دنده‌ها مشقت بار‌خیس از معمول گردیده، یا این که دنده‌ها به صحت جا نمی‌مراحل، ممکن میباشد فلایویل نیاز به نظارت داشته باشد.

۴. لغزش کلاچ
در حالتی‌که فلایویل در گیر ساییدگی یا این که فساد گردیده‌باشد، ممکن میباشد کلاچ به صحت شغل نکند و شما لغزش در کلاچ را شم نمایید. این شرایط می تواند به‌ادله سطح ناصاف فلایویل باشد که سبب ساز ناتوانی در کلاچ به چنگ آوردن درست می‌گردد.

۵. بوی سوختگی
در صورتی‌که فلایویل مبتلا فساد گردیده‌باشد، ممکن میباشد بوی سوختگی ناشی از اصطکاک زیاد در بین کلاچ و فلایویل را حس نمایید. این رایحه معمولا به‌ادله گرمای زیاد و سایش ناهموار فلایویل و کلاچ تولید می شود.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

وظیفه اساسی سیستم دستور در باکس دستور ماشین جابجایی نیروی امر از چرخ امر به چرخ های خودرو میباشد.

لوازم یدکی جک

این جز کاربردی در باکس دستور ماشین به راننده یاری می نماید تا صرفا از نیرو های مدل برای هدایت یک وسیله نقلیه هنگفت استعمال نماید. همت دستور از روش سیستم اتصالات محوری به چرخ ها انتقال می یابد. این سیستم ها به طوری پیاده سازی گردیده اند که به چرخ ها اذن می‌دهند تا با سیستم تعلیق فارغ از تغییر‌و تحول زاویه دستور به بالا و ذیل جنبش نمایند. هم اینگونه ضمانت می نماید که هنگام پیچیدن، چرخ جلوی داخلی – که می بایست در منحنی سفت تری نسبت به چرخ بیرونی جنبش نماید – زاویه تند تری پیدا نماید.

سیستم امر تحت عنوان اصلی ترین جز در باکس دستور اتومبیل ها وظایف ذیل را بر ذمه دارااست:

تبدیل تکان چرخشی: باکس دستور تکان چرخشی را که بوسیله راننده با چرخاندن چرخ دستور تولید میشود، به تکان چرخشی دیگری تبدیل می نماید که به چرخ های جلوی خودرو منتقل میشود.
ارتقا نیرو: باکس امر به امداد مکانیزم های داخلی خویش مانند دنده ها و میله ها نیروی دستور را ارتقا میدهد تا راننده بتواند به راحتی چرخ های جلوی خودرو را بچرخاند.
در اختیار گرفتن پایداری: باکس دستور با در دست گرفتن ظریف جنبش چرخ های جلوی خودرو، به پایداری و در دست گرفتن عالی خودرو در زمان تکان امداد می نماید.
تلافی کردن ناهمواری های جاده: باکس دستور با قابلیت و امکان انعطاف پذیری در جنبش چرخ های جلوی خودرو، به جبران ناهمواری های جاده و ارائه رانندگی ریلکس خیس امداد می نماید. در فیض واحد سنجش سایش و پاره گی لاستیک را به دست کم می‌رساند.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

بخش اعظمی از سازندگان مکانیزه پیشنهاد می کنند به ازای هر 30.000 تا 40.000 مایل، به خصوص مجال ردوبدل لاستیک های خودروی خویش؛پدال ترمزتان را ردوبدل فرمایید.

لوازم یدکی جک

لاستیک ها و ترمزها به یکدیگر برای یاری به متوقف کردن وسیله نقلیه یاری می نمایند، براین اساس ایجاب می نماید که پدال های ترمز و لاستیک های خودروی خویش را هم زمان بده بستان فرمایید.

ردوبدل پدال های ترمز پیش از اینکه بطور بی نقص فرسوده شوند،بازدارنده از مجبوربودن به بده بستان چرخ گردان ترمز شما و نصیب لمس پدال های ترمز برای متوقف کردن چرخ ها از فشردگی؛می‌شود.

چرخ گردان (بخش گرداننده ماشین) بهتراست هردو یا این که سه لاستیک و یا این که هر 100.000 تا 120.000 مایل،ردوبدل خواهد شد. دلایل بسیار یه خرده برای اینکه به کارگیری کنندگان از خودرو ؛توانگری فهم و شنیدن هشداری که به آنان در ارتباط با نیاز به ردوبدل کردن پدال های ترمز پیش ازاینکه دیرشود؛ داده می‌شود؛ وجود دارااست.

ارتفاع قدمت چرخ گردان و تخته ترمز:
تخته ترمز و چرخ گردان هردو در معرض فرسوده شدن می باشند.مایحتاج میباشد که ارتفاع قدمت تخته هایی ک برای تندرست ماندن به خوبیه چرخ گردان در طی زد خورد تخته های ترمز،را آیتم دقت قرار دهید.

صدا و لرزش:شما مقدار صدا،لرزش و حنی حس فشردگی پدال را روی تخته ترمز؛گزینه دقت قرار خواهید اعطا کرد.

سطح ها غبار: تخته های ترمز ممکن میباشد غبارهایی را که منجربه صداهایی در چرخ هایتان می‌شوند را عده نمایند.

صدای جیغ کشیدن ترمز:
در صورتیکه پدال ترمزتان را فشار می دهید و صدایی مشابه به جیغ کشیدن می شنوید، به‌این برهان میباشد که سطح های ترمزبسیار فرسوده گردیده اند. چنانچه سطح ها ترمز قبل از شنیدن اینگونه صدایی بده بستان نشوند؛ آثاری از فرسودگی به درون چرخ دان فرو می‌روند، که در بخش اعظمی از مفاد ملزوم به بده بستان خویش میباشد.

ضربات پدال ترمز:
در صورتی پدال ترمز را فشار می دهید و حس ضربه میکنید، این آیتم یکی‌از دیگر از نماد های ساده فرسودگی سطح ها ترمز است. در صورتی چه این گزینه می‌تواند نماد ی پیچ خوردگی چرخ گردان ماشین و یا این که مشکلاتی در سیستم ABS باشد؛از این رو بازبینی آن به وسیله یک مکانیک ماهر تامل خیر میباشد.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

دیفرانسیل یا این که مبنا متحرک خودرو وسیله‌ای در تحت خودرو میباشد که نیروی گیربکس را به چرخ‌های مشوق خودرو منتقل می‌نماید.

لوازم یدکی جک

 

در بنا شده در خودروهای متفاوت ممکن میباشد که فقط دو چرخ جنبش نمایند و دو چرخ دیگر به واسطه‌ی تکان آن ها به جنبش در آیند. گاهی نیز ممکن میباشد هر چهار چرخ در حالا تکان باشند. البته در هر هم اکنون تکان آنان متعلق به جنبش دیفرانسیل‌ها میباشد. دیفرانسیل همینطور خلال ارسال نیروی گشتاور موتور و قوای محرکه‌ی گیربکس به چرخ‌ها، این نیرو را به تناسب نیاز هرکدام در بین‌شان تقسیم می‌نماید. براین اساس به یاری دیفرانسیل چرخ‌ها با سرعت گوناگون البته با نیروی موازی میچرخند. در واقع دیفرانسیل در خودرو تیم‌ای از چرخ دنده‌ها میباشد که وظیفه تغییر‌و تحول ۹۰ جایگاه ای نیروی ساخت گردیده به وسیله گیربکس و ساخت و ساز اختلاف سرعت در چرخ های پاداش را در حالت متعدد را برعهده دارااست. یعنی خلال جابجایی و تقسیم متناسب نیرو، بدور عمودی گشتاور را به افقی تبدیل می‌نماید. نیاز به حضور دیفرانسیل و سعی خاص آن از وقتی حس شد که گردش سریع چرخ‌های عقب در پیچ‌ها برای رانندگان ساخت دردسر میکرد. به دلیل آنکه با یک کدام از بودن سرعت چرخ‌ها در پیچ‌ها خودرو معمولا واژگون میشد. براین اساس که در پیچ‌ها چرخی که سمت بیرون پیچ بود نیاز به تکان سریع‌خیس داشت تا از این نقص‌ پرهیز خواهد شد. برای حل این ایراد دیفرانسیل پا به عرصه‌ی ساز و شغل خودروسازی گذاشت.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

یکی‌از اشکال طلق خودرو، طلق لامپ جلو ماشین میباشد.

لوازم یدکی جک

این طلق که روی این لامپ های جلو قرار میگیرد، معمولا از مال پلی کربنات و یا این که شیشه است. این طلق که بیشتر از دیگر قطعات خودرو در معرض جراحت است، گاها نیاز به پولیش کردن و گاهی حتی به ردوبدل نیاز پیدا می نماید.

طلق لامپ های عقب خودرو
طلق لامپ عقب خودرو نیز که از متریال شبیه مثل پلی کربنات تشکیل شده، یک کدام از دیگر از گونه های طلق خودرو محسوب می‌گردد.این طلق مثل بقیه اجزای بدنه به گذر زمان مجال نیاز به بده بستان پیدا می نماید. در حالتی که از متریال کیفیت خوب ساخته نشده باشد، این فساد زودتر صورت میدهد.

طلق لامپ راهنمای روی آینه بغل
طلق لامپ آینه بغل نیز یک کدام از دیگر گونه های طلق خودرو است که گاها نیاز به بده بستان پیدا می نماید. طلق اینه بغل در شکل نفوذ باران یا این که آلودگی مبتلا کدری و مات شدن شود. در شرایطی‌که این طلق مبتلا فساد گردد، موردنیاز وجود ندارد لامپ راهنما را مجموعاَ بده بستان فرمایید. با خرید طلق لامپ راهنما می توانید هزینه ها را تا حد متعددی کاهش دهید.

طلق لامپ خطر
طلق لامپ خطر که در عقب خودرو واقع گردیده، اثر دورازشوخی در مراقبت از این لامپ ها داراست. در واقع سدی است که بازدارنده عکس العمل آب باران و سنگریزه و غیره به چراغ های لامپ میگردد. در حالتی که که در گیر کدری خواهد شد، نشر نور و روشنایی کاهش می‌یابد و بایستی بده بستان خواهد شد.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

دیسک ترمز که دیسک چرخ یا این که چرخ ترمز نیز نامیده می‌گردد در واقع قطعه‌ای دایره‌ای صورت میباشد که استدلال اساسی توقف خودرو به حساب میآید.

لوازم یدکی جک 

این قطعه که نقشی حیاتی در سیستم ترمز داراست یاور با چرخ‌ها میچرخد. تعلق این دو به هم به سیرتکامل‌ای میباشد که توقف دیسک موجب توقف چرخ‌ها و در‌پی آن توقف بی نقص خودرو میشود. در واقع دیسک ترمز روی بلبرینگ چرخ‌ها سوار و به سیرتکامل‌ای جزئی از قطعات متحرک چرخ محسوب میشود. براین اساس یار و همدم با حلقه و لاستیک و هم‌سرعت با آنان می چرخد.

دیسک ترمز که در دو سمت خویش دارنده سطح ها ماشینکاری گردیده است به وسیله دو پیچ و یک مهره‌ی مرکزی مقابل لنت ترمز و روی بلبرینگ نصب می‌گردد. سرعت دیسک به وسیله همین لنت‌ها و اصطکاک در بین آنها کاهش مییابد. در واقع وقتی که راننده پدال ترمز را می‌فشارد، لنت‌ها یا این که به عبارتی پدهای ترمز با دیسک سرگرم گردیده و موجب میشوند از سرعت چرخش دیسک کاسته گردد. با دقت به اینکه دیسک ترمز در معرض حرارت و اصطکاک بالا جای‌دارد فرآورده این کاغذ‌ی گرد معمولا از چدن یا این که سرامیک میباشد.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

حلقه (Ring) به معنای رینگ، به اجزایی فلزی، پلاستیکی یا این که لاستیکی گفته میشود که بدور جسم دیگری (عموما استوانه‌ای) رینگ بسته تسکیل میدهند.

لوازم یدکی جک 

پیستون، برای اعمال باصرفه وظیفه خویش نیاز به تکان شل و به دور از اصطکاک باطن سیلندر داراست. حلقه‌های پیستون این وضعیت را برای آن تولید می‌نمایند. بدین ترتیب که پیستون که قطعه‌ای استوانه‌ای صورت و فلزی میباشد روی بدنه خویش شیارهایی داراست که برای قرار دریافت کردن حلقه‌های آن درنظرگرفته شده‌اند. این حلقه‌ها با قرار به دست آوردن در محل مشخص و معلوم گردیده مسافت‌ای یک‌سری میلیمتری فی مابین پیستون و سیلندر تولید کرده و جنبش پیستون را باطن سیلندر دور از اصطکاک رئیس می‌نمایند. همینطور فضای باطن سیلندر به وسیله پیستون و حلقه‌های آن به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت بالایی پیستون محیط احتراق و نصیب پایینی فضای جنبش شاتون را هواخواهی می‌نماید. پیستون برای جنبش شل در‌این محیط نیاز به کار مداوم سیستم سرازیر‌کاری و روغن سیال باطن سیلندر دارااست. همینطور نفوذ روغن به محیط احتراق، سبب ساز به تولید نقص‌ در فرآیند اشتعال ترکیب سوخت و هوا و روغن سوزی موتور می‌گردد. به این ترتیب این دو محیط می بایست به خیر از یکدیگر تفکیک گردیده و عایق‌بنی ظریف در بین آنها شکل گیرد. این عایق‌بندی نیز از وظایف حلقه پیستون میباشد. به این ترتیب می‌قدرت برای حلقه پیستون وظایف ذیل را در حیث گرفت:

– کاهش تماس در بین پیستون و جداره سیلندر تا مکان ممکن، با ساخت مسافت میلیمتری

– پیشگیری از اصطکاک سطح ها پیستون و جداره سیلندر و نهی کردن از فرسودگی بیشتراز حد این دو قسمت

– هدایت روغن باطن سیلندر و پیشگیری از نفوذ آن به محیط احتراق

– عایق بندی محیط احتراق و پیشگیری از نشت ادغام سوخت و گاز از گوشه و کنار پیستون

– پیشگیری از نفوذ دود داخل محیط احتراق به سطح زیر پیستون و سیلندر

– جابجایی گرما از پیستون به جداره سیلندر که دمای زیر تری داراست به مراد خودداری از ارتقا بیش تر از حد دمای این قطعات و بالا رفتن استهلاک آنها

به این ترتیب وظایف اساسی حلقه پیستون مشمول عایق‌بندی بی نقص سیلندر و همینطور پیشگیری از استهلاک بیشتر این قطعات یعنی سیلندر و پیستون میباشد. درنتیجه حلقه پیستون خویش نیاز به مقاومت بالا در قبال ضربات و تماس مداوم و مقاومت گرمایی بالایی داراست. به همین ادله این قطعه را از فلزی مقاوم به گرما و ضربه می سازند.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

گلگیر بخشی از بدنه خودرو میباشد که به دور چرخ‌ها قراردارد.

لوازم یدکی جک 

گلگیر را در اشکال کامیون و حتی موتور سیکلت نیز می بینیم. بایستگی وجود گلگیر، نهی کردن از پاشیدن آب، گل، شن، گرد و خاک و اجسام روی جاده به هوا میباشد. گلگیر را صحیح بالای چرخ‌های هر دو ستون عقب و جلو شاهد هستیم.

این نصیب که معمولا از فرآورده فلز میباشد، یه خرده برآمده‌خیس از سطح بدنه چشم می گردد و معمولا با بدنه خودرو به‌شکل یک پارچه و مخلوط‌گردیده پیاده سازی میگردد. اما گاهی گلگیر را روی بدنه سوار می‌نمایند. در‌این‌صورت می‌قدرت آن را ردوبدل کرد. گلگیر محیط چرخ‌ها را بی نقص پوشانده و در کنار درهای عقب و جلو جای‌دارد. درواقع به بخشی از بدنه که میان درهای عقب و جلو سپرها جای دارد گلگیر گفته می‌گردد. همین محل قرارگیری سبب میشود که گلگیر به‌شدت در معرض ضربات جانبی باشد. به همین استدلال هنگام خرید خودروی کارکرده رنگ‌شدگی یا این که سالم گلگیرها بسیار گزینه دقت میباشد.
گلگیرها معمولا در ظواهر خودرو نیز مؤثر می‌باشند. معمولا برای هرچه عضلانی‌خیس شدن بدنه خودرو، آنها‌را حجیم‌خیس و برامده‌خیس پیاده سازی می‌نمایند. ولی مدل پیاده سازی گلگیر تا حدودی به کلاس خودرو نیز بستگی داراست. از جمله هیبت گلگیر سوپرکارها با سدان‌ها یا این که هاچ‌بک‌ها متعدد میباشد. وظیفه دیگری که می‌اقتدار برای گلگیر ماشین درنظر گرفت، پیشگیری از ورود گرد و خاک، گل و لای، آب و هرگونه جسم فرنگی به داخل موتور و اجزای فنی تحت کاپوت میباشد. براین اساس گلگیر قسمت فنی خودرو را از نفوذ این ذرات و اجسام نیز حفظ می‌نماید. اما گلگیر هم‌زمان از لاستیک‌ها و سیستم چرخ‌ها نیز حفظ می‌نماید. در کنار تک تک نقش‌های حفاظتی گلگیر، این قسمت از بدنه را می‌اقتدار مؤثر در مختصات آیرودینامیکی آن نیز دانست. بدین ترتیب گلگیر به تکان خودرو در قبال باد نیز امداد می‌نماید.

  • سورنا علوی