لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

لوازم یدکی جک

اطلاعاتی در مورد قطعات خودرو و لوازم یدکی جک

۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بی صدا شدن ماشین پس از آغاز یکی دلایل شایعی میباشد که شاید هر راننده‌ای با آن واکنش نماید.

لوازم یدکی جک مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

این رخداد ممکن میباشد به چندین برهان چهره دهد که با آشنایی آنان، می توانید در مواقع ضروری به طور فعلا اختلال را حل فرمایید. یکی‌از مواقع بی سروصدا شدن ماشین پس از شروع در هوای سرد میباشد. این گزینه به یک سری ادله بستگی دارااست:

همت اشتباه مبدل گشتاور مبدل گشتاور در ماشین‌هایی که گیربکس آن ها خود کار میباشد، نقش کلاچ دستی را اجرا می‌نماید و وظیفه جابجایی اقتدار را برعهده دارااست. در شرایطی که که مبدل گشتاور شکسته و یا این که سطح جابجایی مایعات معدود گردد، عمل مبدل مبتلا مشکل می‌گردد. به همین ادله نمی‌تواند اقتدار را در سرعت‌های ذیل و مثلا هنگام شروع زدن خودرو نگهداری نماید. تمامی این کارداران در غایت به سکوت شدن ماشین بعد از شروع ختم می شود.
حاد بودن پمپ سوخت را می قدرت ادله بی سروصدا شدن ماشین پس از شروع دانست، حاد بودن پمپ سوخت میباشد. پمپ سوخت وسیله‌ای میباشد که مسئولیت جابجایی سوخت از مخزن به موتور اتومبیل را برعهده داراست. وقتی که پمپ سوخت حاد باشد، فشار سوخت هم نادر میشود و جریان سوخت به صورت ناقص به موتور ماشین می رسد. جابجایی نامناسب سوخت در سرعت‌های بالا معمولا مشکلی ساخت و ساز نمی‌نماید، البته وقتی که سرعت و به دور موتور تحت میباشد، به‌ویژه هنگام شروع زدن، سبب بی سروصدا شدن ماشین می شود. چیزی که منجر سوخت نامناسب خودرو می‌گردد، پمپ سوخت حاد و انژکتورهای سوخت میباشند. انژکتور سوخت مسئول جابجایی سوخت میباشد. ولی به گذر زمان فرصت آلوده و کثیف یا این که مسدود می گردد و جریان جابجایی سوخت را با نقص روبه‌رو می‌نماید.
حسگر اکسیژن خودرو سنسورهای اکسیژن در ماشین، معیار اکسیژن وارداتی به جریان سوخت را ارتقا می دهد و مسئول تهیه و تنظیم ترازو نسبت هوا و سوخت میباشد. هر وقتی که اکسیژن ورودی به سوخت نادر یا این که زیاد باشد، در هنگام شروع زدن و در سرعت ذیل، ماشین را مبتلا نقص‌ و با بی صدا شدن روبه‌رو می‌نماید. این چنین که خودرو هنگام پر‌نور شدن مبتلا نپخته‌سوزی گردیده و موتور سکوت میشود.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

در‌حالتی که از اشخاص متعدد بپرسید که پیچ ضد سرقت حلقه چیست؟ معمولا تصور اشتباهی در زمینه ی تلاش آن دارا هستند.

لوازم یدکی جک مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

آن‌ ها بر این یقین می باشند که‌این قطعه، چرخ خودرو را به‌طور بدون نقص قفل می‌ نماید و حتی بازدارنده از تکان خودرو می‌ خواهد شد. این تصور تماما خطا میباشد؛ به دلیل آن که این پیچ‌ ها سفت‌ کننده حلقه خودرو میباشند و منجر اتصال حلقه به مبنا خودرو می‌ شوند. این نوع پیچ‌ ها دارنده تور رفتگی خاصی می‌باشند و با آچار های معمولی نمی‌ اقتدار آن‌ ها را گشوده کرد. به یاور هر بسته چهار عددی از پیچ‌ ها که ارائه می‌ خواهد شد، آچاری منحصربه‌فرد برای آن وجود. یعنی این چهار پیچ تنها با این آچارها گشوده می‌ شوند.

این قفل ، بسیار خوشگل و شکیل میباشد. پس شما با خرید این نوع پیچ‎ها، علاوه‌ بر اینکه می‌ توانید امنیت حلقه خودروی خودتان را بیشتر فرمایید، به حلقه‌ ها جلوه بسیار زیبایی هم داده‌ اید. پس با وجود قفل منحصر به فرد حلقه، می‌ توانید با خیال و خاطر بسیار شل خودرو را در هر جایی پارک نمایید، سوای اینکه نگران دزدیده‌ شدن حلقه‌ ها باشید. برند‌ های متعددی از این جنس وجود دارااست. این برند‌ ها مشتمل بر برندهای اهل ایران و فرنگی مانند ول‌لاک، الماس، 3dsmax، ماهان، فابریک، ام‌تی‌سی و ... میباشد.

ولی ناگفته نماند نوع قفل دیگری وجود دارااست که آن را با اسم قفل گیره‌ای می‌ شناسند. در واقع این نوع، دارنده ظاهری مشابه به گیره میباشد و به‌طور بدون نقص بدور چرخ قرار می‌ گیرد. این سبک برای توقف‌ های زمانبر بسیار خوب میباشد؛ چراکه از سرقت خویش اتومبیل هم خودداری می‌ نماید. از آنجایی‌ که سبک گیره‌ ای بایستی بعداز هر توشه به کارگیری به‌طور بدون نقص گشوده و بسته گردد، کاربرد کمتری دارااست.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

سیستم احتراق خودرو مثال‌ های مختلفی داراست و سازندگان ماشین در پیاده سازی‌ های خویش از این سیستم‌ های متنوع استعمال می‌نمایند.

لوازم یدکی جک مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

این سیستم‌ ها وجه تمایز و اشتراکات متعددی دارا هستند. سیستم‌ های پلاتینی، تراکمی، هوشمند یا این که باتری، مگنتی و الکترونیکی جزو شایسته ترین‌ ها می‌باشند که در اینجا به معرفی آنان می‌ پردازیم:

سیستم جرقه زن مگنتی
سیستم جرقه زن مگنتی برای مدد برق اول خویش نیازی به باتری ندارد. این سیستم برق خویش را با پر‌نور شدن موتور و تبدیل جریان حرکتی موتور به جریان الکتریکی اخذ می‌نماید. انرژی می بایست ولتاژ بالا باشد تا بتواند چرخ‌ های خودرو را به تکان در بیاورد. برق لازم سیستم مگنتی به یاری این ولتاژ بالا ساخت و ساز می‌ گردد. نصیب‌ اساسی این سیستم را یک توزیع کننده و یک ژنراتور تشکیل می‌ دهد.

سیستم تراکمی یا این که دیزلی
سیستم احتراق خودرو تراکمی یا این که دیزلی فارغ از شمع میباشد و برای جرقه زدن از مکش هوا و متراکم ساختن آن منفعت می‌ موفقیت. هوایی که در‌این سیستم جریان داراست، متراکم می‌ گردد تا بتواند برق ساخت گردیده را به بقیه بخش‌ ها منتقل نماید‌. در سیستم‌ تراکمی بیشتر سوخت دیزلی آیتم به کار گیری قرار می‌ گیرد.

سیستم احتراق پلاتینی
سیستم پلاتین دار ساختاری منحصر به فرد داراست و احتراق در آن بوسیله اجزای مختلفی شکل می گیرد. تلاش این سیستم بدین شکل میباشد که بعداز گشوده شدن سوئیچ اتومبیل جریان الکتریکی از روش قطب مثبت باطری وارد سوئیچ گردیده و بعداز فیوز به ترمینال مثبت کوئل منتقل می‌ گردد.
بعد از عبور از ترمینال منفی کوئل انرژی به دلکو و پلاتین می‌ برسد. در‌حالتی که کنتاکت‌ های پلاتین روی هم باشند نیرو از آن ها عبور کرده و وارد بدنه اتومبیل و قطب منفی باطری می‌ خواهد شد تا بتواند چرخ‌ ها را به جنبش در بیاورد.

سیستم احتراق باتری
سیستم احتراق خودرو از نوع باتری تلاش خاصی داراست‌ و به صورت کبیر در بیشتر اتومبیل‌ها استعمال میگردد. این سیستم برای احتراق از شمع و باتری به کارگیری می‌نماید. نصب آن روی خودروهای ۴ چرخ و ۲ چرخ قابلیت پذیر میباشد. انرژی لازم این سیستم از باتری ۶ و ۱۲ ولت دفاع می شود. آحاد اجزای تشکیل دهنده این دستگاه انرژی ما یحتاج خویش را از باتری اخذ و به بقیه بخش‌ها ارسال می‌نمایند.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

اگرچه هر قسمت از پروسه ردوبدل دیسک ترمز بسیار بی آلایش میباشد، البته می‌اقتدار آن را یک پروسه وقت گیر دانست که فرصت و انرژی اکثری از شما میگیرد و ممکن میباشد در غایت آن را نادرست اعمال دهید.

لوازم یدکی جک مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

امنیت ترمز از مهم ترین فاکتورهای امنیت سرنشینان خودرو و خویش وسیله نقلیه میباشد. بدین ترتیب هیچ دلیلی نیست که برای ایفا شغل های مرتبط با سیستم ترمز، شما بی‌دقت و معدود‌مداقه باشید.

ابزاری که برای بده بستان دیسک ترمز نیاز دارید
کتابچه راهنمای ماشین
جک بالا بر خودرو
دیسک ترمز نو (ولی ممکن میباشد بخواهید قطعه را به تراش‌عمل تحویل بدهید)
آچار چرخ
دستکش مطلوب
چهار شالوده
شایسته ترین فرصت بده بستان دیسک
دیسک ترمز معمولا عمری وقتگیر داراست، البته شما نباید بدین آرزو که دیر حاد می‌گردد از آنالیز کردن آن غافل گردید. براساس تجربیات می‌اقتدار ذکر کرد که دیسک‌ها دو موازی لنت ترمز ماشین قدمت می‌نمایند. پس در‌این فواصل می بایست آن‌ها‌را آنالیز نمایید تا از تندرست قطعات مطمئن گردید. در حیث داشته باشید که در شرایطی که به بازه زمانی زمان بر با لنت ترمز خلل‌دار رانندگی فرمائید، همین محرکی‌ست تا ضرر‌های متعددی به دیسک وارد گردد و فرصت ردوبدل دیسک ترمز جلو بیفتد.

البته در حالتی‌که دیسک مبتلا اختلال گردد چه اتفاقی می‌ افتد؟ در شکل فساد این قطعه که ممکن میباشد نازک گردیده یا این که مبتلا انحنا گردیده باشد، نمی‌تواند گرمای ساخت‌و‌ساز گردیده از اصطکاک ترمز را بیرون نماید و داغ می‌گردد، در فیض شما با مشکلاتی در ترمزگیری مواجه میشوید که قادر است دردسرهای بزرگی ساخت و ساز نماید. پیش از تمامی این حادثه‌ها، نشان‌هایی میباشند که اخطار می دهند:

حس لرزه و یا این که صدای غیر معمول در حین ترمزگیری
تغییر و تحول رنگ سطح دیسک
وجود شیار و خط‌های خرد روی دیسک

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

رفع و بی صدا شدن لامپ نظارت خودرو به تعدادی شیوه اعمال می گیرد:

لوازم یدکی جک مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

 

۱. ادامه رانندگی
ادامه دادن رانندگی و اعمال ندادن هیچ شغل ویژه‌ای، در بخش اعظمی از مواقع منجر بی سروصدا شدن لامپ محاسبه میشود. این عمل ابتدایی‌ترین و نادر‌هزینه‌ترین شیوه برای رفع پر‌نور ماندن لامپ ارزیابی میباشد که در اکثری از مواقع هم فعالیت می‌نماید. ولی عالی میباشد پر‌نور ماندن لامپ را دور از شوخی بگیرید و برای حل خلل مبادرت نمائید.

۲. پر‌نور و بی صدا کردن خودرو بیشتراز دو توشه
یک رویه دیگر برای سکوت شدن لامپ بررسی اتومبیل، پر‌نور سکوت کردن آن میباشد که معمولا دو توشه جاری ساختن میگردد. برای این فعالیت خودرو خویش را خموشی فرمایید. دو ثانیه شکیبایی کرده و مجددا آن را پر‌نور فرمائید. این عمل را برای دو توشه دیگر جاری ساختن دهید. بعد از این میبینید که لامپ بررسی خودرو بی صدا می‌گردد‌. اما بایستی این شیوه در کلیه خودروها پاسخ نمی‌دهد.

۳. جدا و وصل باتری
این نحوه سود زودتر و قطعی‌تری دارااست. برای این عمل اتومبیل را بی سر و صدا کرده و چندین دقیقه شکیبایی نمایید تا موتور خودرو خنک خواهد شد. آن گاه کابل‌های مثبت و منفی باتری را مستقل کرده و حدود ۳۰ دقیقه طاقت فرمایید. مراقب باشید که انرژی الکتریکی جان دار در خازن‌ها شما‌را مبتلا برق گرفتگی نکند. هم اکنون مجدد اتصالات را برقرار و ماشین را پر‌نور نمایید‌. وقت آن میباشد که لامپ نظارت را تحقیق فرمایید.

۴. استعمال از دیاگ
دیاگ دستگاه کاربردی میباشد که به مراد عیب‌یابی کامپیوتر خودرو به کارگیری می‌گردد. معمولا این طرز را بایستی در مکانیکی‌ها اعمال اعطا کرد. برای این عمل آغاز محل اتصال پورت ECU را پیدا فرمایید و دکمه Inter را فشار دهید. بعد از آنکه دستگاه اختلال خودرو شمارا آنالیز کرد و تشخیص بخشید، کد ایرادات را به شما اکران میدهد. در غایت کلید نظافت کردن را فشار دهید تا ایرادات منزه شوند.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

طبق تجربیات شما دست اندرکاران فساد دینام چیست ؟ این اختلال دست اندرکاران متعددی داراست که در‌این‌جا مهمترین آنها‌را برای شما بازگو می کنیم.

لوازم یدکی جک مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

گرمی هوا منجر بالا رفتن جایگاه حرارت موتور و به مدار وارد شدن به دور رشته ثانویه با حداکثر به دور میگردد، همینطور به کارگیری از کولر گازی خودرو و قرار دادن دورفن اسپلیت در به دور حداکثر و ترافیک هنگفت شهرها موجب کاهش سرعت خودرو و کاهش بدور موتور می گردد، در غایت توان ساخت و ساز برق دینام تحت می آید.

وقتی‌که بدور موتور زیر می آید دینام نمی‌تواند دایم باطری را شارژ نماید و برق وسایل به وسیله دینام جانبداری میگردد، در سود بر دینام فشار متعددی وارد میگردد که‌این فشار در وقتگیر دوران موجب از شغل افتادن دینام میگردد. پس در شرایطی‌که در شهری با دمای بالای هوا میباشید که یا این که دقایقی زمان بر در ترافیک گیر می کنید، می بایست انتظار فساد دینام‌تان را داشته باشید. در وضعیت کلی بایستی اذعان کرد این مورد ها میتوانند برای دینام نقص‌‌زا باشند:

آحاد شدن زغال دینام
سوختن سیم پیچ‌های داخلی دینام
فساد آفتامات دینام
شیوه‌هایی برای پیشگیری از فساد دینام خودرو
با تمامی این تفاسیر راه و روش‌هایی وجود داراست که شما می توانید ارتفاع قدمت دینام‌ ماشین‌تان را بیشتر نمائید؛ در‌پی به آنان می پردازیم. فراموش نکنید دینام ماشین می بایست برای شما سال‌هایی وقتگیر فعالیت نماید، همینطور با اعتنا به قیمتش می بایست کلیه عملکرد‌تان را برای استعمال باصرفه از این قطعه اجرا دهید. از لحاظ شما مهمترین مبادرت‌ها برای قدمت با صرفه دینام چیست؟ بایستی به‌شما بگوییم: نظافت موتور! این‌فعالیت ار فراموش نکنید و هرزگاهی با نظافت کردن فضای داخلی، آلودگی‌ها را تمیز نمائید تا از فرسودگی دینام خودداری کرده‌ باشید.

از سایر مورد ها اساسی می بایست به‌این فهرست اشاره نمود:

استعمال از باطری‌هایی که دارنده گنجایش بیشتر (آمپرساعت دست‌کم 65 آمپر) می باشند.
رسیدگی آراسته حالت وارفته یا این که محکم بودن تسمه دینام.
قرار دادن به دور حرفه اسپلیت در زیر‌ترین رتبه.
بدون صدا کردن لامپ‌ها در مواردی که نیازی به آنان ندارید.
فشردن پدال گازو بالا بردن بدور موتور تا حدود 2000 به دور در دقیقه در بازه فرصت توقف وقت گیر.
شما می بایست در هنگام خرید دینام خودرو هم فاکتورهای مهمی را در حیث بگیرید.هر اتومبیل مبنی بر سوله تولیدی، محیط‌ای منحصر به فرد برای دینام در حیث گفته میباشد. پس او‌لین گزینه در گزینش درست دینام، اعتنا به صورت و اندازه صحیح آن میباشد. گزینه آینده ترازو آمپری میباشد که هر سوله و مارک برای تولیدها خویش در حیث می گیرید و دینام به‌طور ظریف می بایست در محدوده به عبارتی عدد عمل نماید.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

 به طور خلاصه روند بده بستان اکران داده گردیده است البته در پی مقاله، مرحله‌به‌مرحله پیش میرویم تا به سادگی غربال هوای ماشین را ردوبدل فرمایید؛

لوازم یدکی جک مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

 

پروسه ردوبدل غربال هوا ماشین

گام اولیه: کاپوت اتومبیل خویش را گشوده فرمائید و غربال هوای موتور را پیدا فرمایید. این یک باکس پلاستیکی سیاه میباشد که در نصیب بالای یا این که کنار موتور جای‌دارد. شلنگ بزرگی را میبینید که از کنار آن می‌گذرد.
گام دوم: محیط غربال هوا را گشوده کرده و غربال هوا دیرین را خارج بیاورید (هنگام بیرون کردن پوشش محیط احتیاط نمایید چون ممکن میباشد سیم کشی و اجزای الکتریکی به آن متصل باشد). محیط غربال هوا را ممکن میباشد با پیچ، گیره، بست و...بسته باشند. دقت داشته باشید که از چه نوع بست‌هایی به کارگیری میگردد و ابزار قابل قبولی را برای مفتوح کردن آنان گزینش نمایید. برای گشودن محیط غربال هوا، شما میتوانید به‌آسانی اتصال دهنده‌ها را برداشته ، بالای بخش محیط غربال هوا را جداگانه نمایید و غربال هوا را خارج آورید. با تمیز کردن آن با دستمال، هرگونه خاک و یا این که آشغال جانور در آن‌را مستقل فرمائید.
گام سوم: در‌این مرحله از بده بستان غربال هوا غربال هوای دیرین موتور را رسیدگی نمایید تا مطمئن گردید آلوده میباشد و به تغییر‌و تحول نیاز داراست. به درون پلات ها نگاه نمائید ، در حالتی که خاک متعددی دیدید، فرصت آن رسیده که غربال هوا تغییر تحول نماید. همینطور می توانید روی غربال ضربه بزنید و در شکل ریزش خاک، غربال هوا از وضعیت نخستین خویش بیرون گردیده و چگونگی مورد نیاز را ندارد و نیاز به ردوبدل داراست. مراقب باشید که آلودگی ناشی از جنبش دادن غربال وارد دستگاه تنفسی شما و دیده‌هایتان نشوند.
گام چهارم: غربال هوای تازه موتور را در باکس غربال قرار دهید. آن را با کناره لاستیکی صعودی چفت فرمائید. اعتقاد نتیجه ها فرمائید که به صورت درست در مکان مهم خویش قرار گرفته میباشد.
گام پنجم: نصیب بالای غربال را مجدد ببندید و اتصال دهنده‌ها را مجدداً در مکان صحیح قرار دهید. به همین آسانی شما غربال هوای خویش را جایگزین کرده و با ایفا عمل خودتان پول متعددی را پس انداز کرده‌اید.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

شاید نام دیسک ترمز و ترمز فنجانی را شنیده باشید، اما تفاوت این دو چیست؟ 

لوازم یدکی جک مشهد در لوازم یدکی حقی مشهد پیروزی

ستفاده از هر یک از این ترمزها نسبت به دیگری چه مزیتی دارد و برای کدام خودروها و مدل ها مناسب تر است؟ ترمز یکی از مهم ترین و مهم ترین قسمت های موتور خودرو است. کنترل اصلی خودرو زیر نظر سیستم ترمز است و اگر این سیستم به خوبی کار نکند و یا در مقطعی از کار بیفتد، نتایج این اتفاق بسیار خطرناک و کنترل نشده خواهد بود. به همین دلیل لازم است هر راننده یا صاحب خودرویی با نحوه عملکرد سیستم ترمز خودرو به خصوص سیستم ترمز دیسکی و ترمز فنجانی آشنا باشد و تفاوت آن ها را بداند. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد این دو ترمز بدانید را به شما گفته ایم. با ما همراه باشید.
 

ترمز دیسکی چیست؟ ترمز فنجانی چیست؟
قبل از شروع بحث در مورد تفاوت های این دو ترمز، بهتر است عملکرد و اجزای هر دو ترمز را بدانید. ترمزهای دیسکی یک صفحه آهنی نازک هستند که بین چرخ خودرو و یاتاقان ها قرار می گیرد. این مکانیزم ترمز از دو مجموعه اصلی دیسک ترمز و کالیپر ترمز تشکیل شده است. دیسک ترمز یکی از قطعات متحرک چرخ است و همزمان با رینگ و لاستیک خودرو می چرخد. از سال 1999 به بعد، خودروسازان و برندها تصمیم گرفتند برای افزایش کنترل چرخ، دیسک های ترمز را روی هر چهار چرخ خودرو قرار دهند. پیش از آن دیسک های ترمز فقط در چرخ های عقب خودروها استفاده می شد. ترمزهای کاپ یکی از قدیمی ترین سیستم هایی است که روی چرخ ها و سیستم ترمز خودرو استفاده می شد، اما امروزه عملکرد و استفاده از این سیستم مانند گذشته نیست و سیستم کاپ در خودروهای کمتری مورد استفاده قرار می گیرد. ترمزهای فنجانی ا
به دلیل شکل فنجانی به آن ها فنجان ترمز می گویند. ترمز فنجانی به گونه ای طراحی شده است که تمامی اجزای ترمز در کاپ ترمز (درام) قرار می گیرند. زمانی این ترمزها به دلیل سادگی و هزینه کم تولید در بین خودروسازان بسیار محبوب بودند، اما با جایگزینی ترمزهای دیسکی، خودروهای جدید کمتر از ترمز فنجانی استفاده می کنند و بیشتر روی چرخ های عقب خودروها یا کامیون های ارزان قیمت استفاده می شوند.

تفاوت بین ترمزهای دیسکی و ترمزهای فنجانی چیست؟
همانطور که گفتیم امروزه استفاده از ترمز فنجانی مانند گذشته نیست و صنعت خودرو بیشتر به سمت استفاده از ترمزهای دیسکی رفته است اما این به معنای حذف کامل سیستم ترمز فنجانی نیست. ترمزهای کاپ هنوز در برخی خودروها به خصوص خودروهای مدل بالا مانند پرایدهای قدیمی استفاده می شود
.

  • سورنا علوی
  • ۰
  • ۰

جلوبندی خودرو مشتمل بر بخش‌ های جلویی خودرو میباشد که‌این نصیب قطعات خاصی داراست.

لوازم یدکی جک مشهد در لوازم یدکی حقی مشهد پیروزی

 

یک کدام از دلایلی که منجر می‌‌ خواهد شد ارتفاع قدمت خودروها کاهش پیدا نماید، زخم دیدگی سیستم جلوبندی میباشد. هرمورد از این قطعات در کنار یکدیگر با ایفا وظایف خویش سبب ساز می‌‌ شوند که ماشین شایسته ترین سعی را از خویش آرم دهد.

یکی کاربردهای سیستم جلویی خودرو این میباشد که در مواردی که یکی‌از قطعات ماشین در گیر اختلال گردیده باشد، منجر می‌‌ گردد ماشین به صحت تکان نکند یا این که بایستد. در‌حالتی که می‌‌ خواهید داده ها بی نقص‌ تری در این مورد داشته باشید خوب میباشد تا انتهای نوشته‌ی‌علمی را بازرسی نمائید.

سیستم جلوبندی خودرو

تفاوت در میان سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو در چیست؟
سیستم تعلیق ساخته شده از یاری فنر و چرخ دنده‌ های عقب میباشد؛ البته سیستم جلویی ماشین دربرگیرنده قطعاتی مثل دستور و رغبت دستور میباشد. تفاوت این دو سیستم در کاربرد های آن‌ ها میباشد. جلوبندی ماشین رابطه متعددی با سیستم تعلیق داراست، به سیرتکامل‌ ای که تلاش سیستم تعلیق روی قسمت جلویی ماشین اثر می‌‌ گذارد.

سیستم تعلیق تعادل خودرو را مراقبت می‌‌ نماید و لرزش‌ های ناشی از جنبش را می‌‌ گیرد به سیرتکامل‌‌ ای که سرنشینان آن را احساس نمی‌‌ نمایند. می‌‌ قدرت اعلام‌کرد سیستم تعلیق روی مجموع ماشین در دست گرفتن دارااست؛ ولی جلوبندی خودرو تنها قطعات جلویی خودرو را در اختیار گرفتن می‌‌ نماید.

اجزای تشکیل دهنده جلوبندی خودرو
قطعات ریز و درشت متعددی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌‌ اند تا سیستم جلوبندی را به وجود آورند. در‌پی می‌‌ توانید اجزای تشکیل دهنده خودرو را ملاحظه کنید:

فنر و امداد فنر:
ماشین به یاری فنر و یاری فنر ضرباتی که به اتاقک خودرو منتقل می‌‌ گردد را دفع می‌‌ نماید.

بلبرینگ:
این وسیله نوعی چرخ دنده چرخشی میباشد که بازدارنده از ساییدگی چرخ دنده‌ ها می‌‌ خواهد شد.

اسکل یا این که گرایش امر:
به راس چرخ‌ ها اسکل یا این که تمایل امر می‌‌گویند که‌این نصیب به وسیله یاتاقان اثبات نگه داشته تا چرخ دنده‌ ها به راحتی به دور اکسل آغاز به چرخش نمایند.

رام:
این قطعه سبب ساز اتصال خودرو به قطعات می‌‌ خواهد ش

 

  • سورنا علوی