خودروی صفرکیلومتر تیمای از هزاران قطعه میباشد که در زمان بازه زمانیوقتی نسبتاً وقت گیر میبایست در کنار یکدیگر عمل نمایند. لوازم یدکی جک از آنجایی کهاین قطعات موقتاً به کار گیری نشدهاند طی کردن یکسری هزار کیلومتر اول امری اساسی خواهد بود و عالی میباشد جهت هماهنگی بیشتر و عالی اجزای خودرو شغل آببندی را با تمرکز ایفا دهید.
با پیشرانه و ترمزها ملایم کردار فرمایید
هر هنگامی که آغاز میزنید سواری آرامی را به زمان ۵ تا ۱۰ دقیقه در لحاظ بگیرید.
به پیشرانه اذن دهید به نرمی سرعت خویش را بکاهد و خیلی به آن فشار وارد نکنید. در طی آببندی از ارتقاء شدید بدور پیشرانه و همینطور ترمزهای ناگهانی اجتناب فرمایید. عمل کردن درجای پیشرانه راه حل قابل قبولی برای گرم شدن آن نخواهد بود و عالی میباشد به آرامی رانندگی فرمایید. این روش رانندگی را برای ۲ هزار کیلومتر اول در لحاظ بگیرید. یک سری دهه پیشین خودروها بایستی به آرامی رانده میشدند تا پیشرانه بتواند در درازمدت بضاعت و توانهای بی نقص خویش را ارائه نماید. خودروهای امروزی با تمرکز و چگونگی بالاتری ساخته میشود البته چیزهای معمولیای همانند گرم کردن پیشرانه و عدم عجله و ترمز ناگهانی می تواند روی کارکرد درازمدت آن تأثیر مثبت بگذارد.
از طریق توقف و تکان برای آببندی پیشرانه و ترمزها به کارگیری فرمایید
شاید از گیر کردن در ترافیک متنفر باشید ولی در واقع این دستور بدی برای خودروی صفرکیلومتر وجود ندارد. توقفها و تکانهای مکرر به نرمی بیشتر ترمزها و کارکرد سرازیر قسمتهایی از پیشرانه همانند دیواره سیلندر امداد مینماید. در ۱۶۰۰ کیلومتر نخستین رانندگی عالی میباشد این شیوه را با نرمی و توجه اجرا دهید.
ترمز را قابل انعطافخیس و زودتر بگیرید
موقعیت رانندگی نرمال به کارکرد و استهلاک معمولی ترمزها امداد خواهند کرد ولی توقفهای ناگهانی و ترمز گیری بیبرهان در چندین صد کیلومتر اول کارکرد خودرو بههیچوجه پیشنهاد نمیشود. همینطور ترمزهای خودروی صفرکیلومتر با مثالهای دستدوم تفاوت خواهند داشت به همین خیال تا مجال وصال به بازدارنده و اندکی زودتر ترمز بگیرید.
بضاعت و توانهای خودرو را سوای به حداکثر رساندن آن ها بسنجید
آری راندن سریع خودروی صفرکیلومتر اختلال خاصی نخواهد داشت و روزهایی که میبایست خودروی جدید را با سرعت پایین ۹۰ کیلومتر در ساعت برانید پیشین میباشد. راندن با سرعتهای بزرگراهی و حمل بارهای متعارف مشکلی نخواهد داشت ولی حداکثر سرعت را با خودروهای صفرکیلومتر آزمایش نکرده و بارهای هنگفت را نیز جابجا نکنید.
روغن پیشرانه را بعد از ۱۰۰۰ کیلومتر اولیه بده بستان فرمایید
برخی خودروهای صفرکیلومتر نو شاید برای ردوبدل روغن بعد از ۱۰ هزار کیلومتر یا این که بیشتر پیاده سازی گردیده باشند ولی احتمالاً شما شاهد تراشههای فلز در حین ردوبدل روغن خواهید بود کهاین تراشهها از حاشیههای قطعات فلزی کنده گردیدهاند. خوب میباشد نخستین دفعه بعداز ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد مبادرت به بده بستان روغن فرمایید و آنگاه کارکرد پیشنهاد گردیده برای بده بستان روغن را رعایت نمائید. اما درحالتی که خیلی نگران موقعیت خودروی خویش میباشید می توانید در به عبارتی کیلومترهای اول کارکرد خودرو مبادرت به ردوبدل روغن کرده و آنگاه در کارکرد ۱۰۰۰ کیلومتری نیز این فعالیت را تکرار نمائید.